مقدار بتن مصرفی در هر مترمربع ساختمان

بتن مصرفی در هر مترمربع ساختمان
4.5
(84)

مدت زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

حتما شما دوست عزیز قصد ساخت و ساز دارید و می‌خواهید نحوه محاسبه بتن سقف یا فونداسیون را یاد بگیرید. در این مطلب قبل از اینکه تخمین حدودی از مصرف بتن در ساختمان داشته باشیم بهتر است با کلیت نحوه محاسبه بتن مصرفی آشنا شویم.

محاسبه بتن فونداسیون

نحوه محاسبه بتن فونداسیون بدین صورت است که اگر نقشه های سازه مقابل شماست باید طول و عرض و ضخامت نوارهای فونداسیون را در یکدیگر ضرب کرده و با هم جمع کنید تا مقدار دقیق بتن مصرفی به دست آید.

فونداسیون پروژه الندشت
فونداسیون پروژه الندشت

ولی اگر تخمین تقریبی می‌خواهید برای یک ساختمان متداول تقریبا ۵۰٪ سطح فونداسیون را باید بتن ریزی کنیم. یعنی یک فونداسیون ۲۰۰ متر مربعی تقریبا ۱۰۰ مترمربع از آن با بتن پوشیده خواهد شد. اما برای به دست آوردن حجم بتن مصرفی باید ضخامت بتن ریزی فونداسیون را نیز داشته باشیم.

ضخامت بتن فونداسیون

حتما میدانید که هرچه تعداد سقف ها بیشتر باشد مقدار بتن مصرفی در فونداسیون نیز بیشتر می‌شود. برای تقریب زدن ضخامت بتن فونداسیون تعداد طبقات روی فونداسیون را در ۱۰ ضرب کرده سپس با ۴۰ جمع کنید. البته این عدد کاملا تقریبی است و صرفا برای برآورد اولیه هزینه ساخت ساختمان کاربرد دارد. مثلا (ساختمان ۳ طبقه : ضخامت بتن ۷۰ سانت ) (ساختمان ۵ طبقه : ضخامت بتن ۹۰ سانت)

بررسی بتن مصرفی فونداسیون در چند پروژه اجرایی

اگر به نتایج طراحی سازه پروژه الندشت نگاه کنیم می‌بینیم که حدودا ۱۲۰ مترمکعب بتن در فونداسیون و شمع این پروژه مصرف شد که این مقدار تقریبا ۰.۰۸ مترمکعب به ازای هر مترمربع زیربنا است.

در پروژه اجرای سازه فلزی در مصلی ۲۸ نیز تقریبا همین نتیجه را داشتیم. بتن مصرفی فونداسیون حدودا ۷۵ مترمکعب بود و از آنجایی که حدود ۱۱۰۰ مترمربع زیربنا داشتیم تقریبا ۰.۰۶۸ مترمکعب بتن در هر مترمربع زیربنا مصرف شد. با کلیک بر روی لینک زیر تصاویر و توضیحات مربوط به هزینه های این پروژه را خواهید دید.

در پروژه ویلا طرقبه به این دلیل که پلانی پیچیده و سازه ای نامنظم داشتیم نتایج متفاوت بود. در این پروژه بتن فونداسیون حدودا ۰.۱۲ مترمکعب در هر مترمربع زیربنا بدست آمد. مستند ساخت ویلا طرقبه را از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

بتن مصرفی در اسکلت بتنی

بتن مصرفی در سازه بتنی ( سقف + تیر + ستون )

به طور کلی حجم بتن مصرفی در سازه بتنی را می‌توان ۰.۳۵-۰.۴ مترمکعب به ازای هر مترمربع زیربنا در نظر گرفت. مثلا برای یک ساختمان با ۱۰۰۰ مترمربع زیربنا چیزی حدود ۳۵۰-۴۰۰ مترمکعب بتن مصرف می‌شود. به عنوان مثال در پروژه اجرای سازه بتنی در مصلی مشهد حجم بتن مصرفی در کل سازه ۳۱۸ مترمکعب بود که اگر این عدد را بر ۹۰۰ مترمربع زیربنا تقسیم کنیم ۰.۳۵۳ به دست می آید. برای مشاهده تصاویر بیشتر این پروژه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

محاسبه بتن سقف تیرچه بلوک

در سقف تیرچه بلوک نحوه محاسبه بتن سقف به صورت تقریبی بدین صورت است :

حجم بتن سقف تیرچه بلوک با احتساب 5 سانت بتن رویه و بتن تیرها تقریبا حدود 0.18 مترمکعب در هر مترمربع زیربنا است. یعنی برای یک سقف با مساحت 100 مترمربع حدودا 18 مترمکعب بتن استفاده می شود.

در صورتی‌که از تیرچه دوبل استفاده شود حجم بتن سقف تیرچه بلوک را حدود 0.2 مترمکعب در هر مترمربع لحاظ کنید.

سقف تیرچه بلوک
سقف تیرچه بلوک
بعد از باز کردن زیر سقف پروژه چاهشک
بعد از باز کردن زیر سقف پروژه چاهشک

بتن مصرفی در سقف وافل

سقف وافل معمولا در دهانه های بلند استفاده می‌شود به همین دلیل معمولا ابعاد تیرها نیز بزرگتر است. همچنین ضخامت ضخامت سقف وافل نیز معمولا ۳۵ سانت است در حالیکه سقف تیرچه بلوک معمولا ۳۰ سانت ضخامت دارد.

این موارد باعث می‌شود مصرف بتن در سقف وافل بیشتر از تیرچه بلوک باشد. برای تخمین حدودی مصرف بتن در سقف وافل را مترمربعی حدود 0.25 مترمکعب در نظر بگیرید.

بتن مصرفی در ستون

همانطور که میدانید در سازه های بتنی معمولا ابعاد ستون در طبقات بالا کاهش یافته و مصرف بتن نیز کمتر می‌شود. بنابراین اگر بخواهیم بر مبنای طبقه همکف حساب کنیم دست بالا حساب کرده ایم. پس بهتر است حجم بتن مصرفی در ستون های تمامی طبقات را حساب کنیم و بر زیربنای کل ساختمان تقسیم کنیم که معمولا حدود ۰.۰۵-۰.۰۶ به دست می آید.

توصیه میکنیم مطلب مراحل اجرای سازه بتنی را از دست ندهید و حتما نکات اجرایی مربوط به آنرا یاد بگیرید.

بتن مصرفی در سازه فولادی

از آنجایی که اغلب سازه ها در مشهد فلزی است بنابراین مقدار بتن مصرفی در هر متر مربع اسکلت فلزی را هم برآورد می‌کنیم.

بتن مصرفی در سقف کامپوزیت

ضخامت بتن در سقف کامپوزیت که متداول‌ترین سقف در سازه فلزی است معمولا ۱۰ سانتیمتر است. هرچند در برخی نقشه ها می‌بینیم که مهندسان این مقدار را ۹ یا ۱۱ سانتیمتر آورده اند ولی در اکثر پروژه‌ها معمولا همان ۱۰ سانتیمتر است.

بدین ترتیب به ازای هر مترمربع سقف ۰.۱ مترمکعب بتن در سقف کامپوزیت در نظر بگیرید. یعنی برای ۱۰۰ مترمربع سقف می‌شود ۱۰ مترمکعب

بتن مصرفی سقف عرشه فولادی

تمام مواردی که برای سقف کامپوزیت گفتیم در سقف عرشه فولادی هم صدق میکند. به این دلیل که سقف عرشه فولادی در حقیقت نوعی سقف کامپوزیت است. بنابراین بتن مصرفی سقف عرشه فولادی را حدود مترمربعی ۰.۱ مترمکعب در نظر می‌گیریم.

بتن مصرفی در دیوار برشی

اغلب سازه های فلزی که در مشهد اجرا می‌شود از نوع قاب ساده با دیوار‌برشی است. در مورد هزینه اجرای سازه فلزی در مطلب دیگری توضیحات جامعی داده ایم.

معمولا ضخامت دیوار برشی در نقشه ها ۳۰ سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود مگر اینکه طراح سازه نتواند دیوار برشی به اندازه کافی در پلان قراردهد یا اینکه برای منظم کردن سازه مجبور شود برخی از دیوارهای برشی را ضخیم تر بگیرد.

بنابراین بتن مصرفی در دیوارهای برشی کاملا بر اساس شرایط پروژه متغیر است ولی حدودا ۰.۱ مترمکعب در هر مترمربع زیربنا می‌توانید روی آن حساب کنید. مثلا در پروژه الندشت بتن مصرفی در دیوارهای برشی حدود ۱۵۰ مترمکعب بود که با توجه به زیربنا حدود ۱۵۰۰ مترمربعی این کار تقریبا ۰.۱ مترمکعب در هر مترمربع مصرف شد.

توصیه میکنیم مطلب مراحل اجرای سازه فلزی را از دست ندهید و حتما نکات اجرایی مربوط به آنرا یاد بگیرید.

سوالات متداول

هر متر مکعب بتن چند تن است؟

برخی از کارفرمایان از من در مورد وزن بتن مصرفی سوال می‌پرسند. مثلا میگویند چند تن بتن در این سقف مصرف می‌شود؟

توجه کنید که شما برای محاسبه بتن سقف نیازی به دانستن وزن بتن ندارید چرا که بتن بر اساس مترمکعب فروخته می‌شود نه بر اساس تن ! فقط طراح سازه این وزن را نیاز دارد که در محاسبات خود لحاظ کند. برای بالا رفتن اطلاعاتتان بدانید که هر مترمکعب بتن ۲.۴ تن یا ۲۴۰۰ کیلوگرم است. هر یک مترمکعب بتن مسلح نیز حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

هر متر مکعب بتن چند متر مربع است؟

دوستانی که این سوال را می‌پرسند منظورشان این است که مثلا در ۱۰۰ مترمربع سقف چند مترمکعب بتن مصرف می‌شود؟‌ مترمکعب واحد حجم است یعنی (طول * عرض * ارتفاع) ولی مترمربع واحد سطح است یعنی (طول*عرض) بنابراین بستگی دارد به ضخامت بتن سقف . مثلا در سقف کامپوزیت در اسکلت فلزی ضخامت بتن سقف ۱۰ سانتیمتر است. بنابراین در هر ۱۰۰ مترمربع سقف ۱۰ مترمکعب بتن مصرف می‌شود.

هزینه فونداسیون و سازه بتنی و فلزی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

به مطالب زیر مراجعه کنید:

مهندس علی زارع
مهندس علی زارع

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا 84

به این مطلب امتیاز دهید.

164 پاسخ
  1. شایان
    شایان گفته:

    ضمن عرض سلام
    اول اینکه
    برای ساختمان ویلایی دوطبقه بتنی با تیر افقی ۴۰ در۴۰ و ستون ۴۰ در ۴۰ با ترکیب ۱۲ میلگرد ۶ تا ۱۶ و ۶ تا ۱۴ سقف یونولیت ، آیا میتونم از تیرچه با ارتفاع ۲۰ استفاده کنم ؟
    دوم اینکه برای ساختمان با مشخصات بالا برای ستون طبقه آخر ( کلا دو طبقه) به صورت تحربی ۱۰ تا میلگرد ۱۴ در ستون ۳۵ در۳۵ جواب میده ؟

    پاسخ
  2. محمد ولی
    محمد ولی گفته:

    با سلام و خدا قوت خدمت مهندس!
    سوال: برای اجرای اسکلت بتنی یه ساختمان دوبلکس با زمین 100 متر و زیربنای حدودی 145 متر( 70متر طبقه همکف+75 متر طبقه اول) با احتساب عمق پی 60 سانتی متر و تعداد حدودی 8 میلیگرد در هر ستون 40 سانتی و بدون حساب راه پله( اجرای فلزی) میزان هزینه ساخت تا مرحله اتمام سقف طبقه اول ( اجرای پی و ستون و سقف با لحاظ هشت ستون) براورد هزینه دقیق بفرمایید!

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام باید نقشه های سازه کار باشه تا بشه برآورد درستی کرد.
      فونداسیون بر اساس زیربنا کل متری ۵۰۰ هزارتومن درنظر بگیرید.
      ستون و سقف هم متری ۲.۵ میلیون تومن

      پاسخ
  3. مهران
    مهران گفته:

    سلام .اقای مهندس اجرای ستون و سقف برای طبقه دوم یک واحد ویلای به متراژ180 متر مربع چقدر هزینه می برد؟

    پاسخ
  4. مهران
    مهران گفته:

    سلام .مهندس یک خانه ویلای بتنی به متراژ 190 دارم برای ساخت طبقه دوم چند متر مکعب بتن نیاز دارد و حدود هزینه بتن و میلگرد برای زدن ستونها و سقف چقدر می شود؟ ممنون

    پاسخ
  5. سید مرتضی علوی
    سید مرتضی علوی گفته:

    سلاممهندس خسته نباشید نقشه پیش فرض بحر ۱۰ در ۱۲ جنوبی همکف و اول با پارکینگ گرفتم میخاستم ببینید چطور عکس یا فایل دارم چطور بارگزاری کنم ببینی یه نظر بدید

    پاسخ
  6. علی فقیه
    علی فقیه گفته:

    سلام
    ابتدا از توضیحات مفید شما تشکر میکنم.
    بنده زمینی دارم ۲۴۰متر مربع(۱۲×۲۰)تجاری میخواستم فعلا کل بنا زیر زمین بزنم وبالای زیر زمین فعلامغازه بزنم میخواستم ببینم چقدر میلگرد وبتن نیاز دارم در ضمن بتن ارما میخوام کار کنم.فعلا ۳تا سقف دارم .سقف زیر زمین.سقف مغازه ویک نیمه سقف داخل مغازه یعنی۲۴۰×۲۴۰×۱۲۰۴تا سقف هم در اینده خواهم زد.فعلا هزینه بتن ومیلگرد سه سقف چقدر میشه.ممنون

    پاسخ
  7. افسانه زینائی
    افسانه زینائی گفته:

    سلام مهندس
    ببخشید برای محاسبه بتن و میلگرد مصرفی در ساختمان دال بتن برای بدست آوردن میزان مصرف بتن و میلگرد، باید زیربنا کل رو ضرب چند بکنیم؟
    برای مثال درساختمان تیرچه بلوک زیربنا کل ضرب ۰/۴ یا ۳/۵ ، تقریبا میزان مصرفی بتن بدست میاد و زیربنا کل ضرب ۴۵ تقریبا میزان مصرف میلگرد بدست میاد.

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام اونم همین حدود درمیاد
      مقدار مصرف میلگرد و بتن بستگی ب کار داره که باید نقشه سازه اون طراحی بشه تا بشه برآورد قیمت کرد.
      شما حدودی تا پایان سقف ها مترمربعی ۳ میلیون تومن درنظر بگیرید

      پاسخ
  8. دانیال
    دانیال گفته:

    سلام مهندس ممنون بابت مطالب خوبتون
    سوالم اینه
    مدت زمان آرمتور بندی چقدر طول میکشهدساختمان 6 طبقه مسکونی 110 متر زیر بنا
    راه کار افزایش سرعت چیه
    مصالح تمام کمال آماده هست اکیپ آلموتور بندی دارم
    فقط میخوام ساخت ساز شروع کنم و میخوام بدونم چطور میشه به پروژه سرعت بخشید باتشکر

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام حدود ۵ ماه طول میکشه
      برای افزایش سرعت کار :
      ۱- سقف تیرچه بلوک سرعت اجرا از وافل یا تیر و دال بیشتره
      ۲- تعداد دفعات جرثقیل افزایش بدین
      ۳- لوازم به ازای ۲ سقف بیارین سر کار تا منتظر باز کردن لوازم های سقف پایین نشین

      پاسخ
  9. نادر بهروزی 1
    نادر بهروزی 1 گفته:

    سلام مهندس جان ،من از پاسخ گویی شما سپاس گذارم،سوالم اینه که هزینه تقریبی ساخت ملکم حدودا شامل چه چیزهایی میشود ،زمین 182 متر ،جواز هرطبقه 145متر هست میخوام یک طبقه هم مازاد بسازم جمعا 4 تا 145متر میشود (580متر )،الان میگن هزینه ساخت هر متر حدودا 10م تا 13م تومان (برای کل ساختمان 7.500.000.000تومان درمیاد)هست (در شهرکی نزدیکی شهرستان شهریار)،از توضیحات زیبای شما در سایت مقدار بتن و میگرد را درآوردم لطفا در صورت امکان حدود هزینه ای که من دارم نزدیک به 7.5میلیارد شامل چه چیزهایی میشود (منظورم چند قلم هزینه درشت هست که 80 یا 90 درصد کل هزینه را شامل میشود)خدا خیرتان دهد بابت آگاهی دادن مردم

    پاسخ
  10. رضا نیک سیرت
    رضا نیک سیرت گفته:

    سلام جناب مهندس روز بخیر خسته نباشید سوالی داشتم خدمتتون بنده یک زمین 200متری در رشت خریدم میخواستم بدونم هزینه 100مترزیربنا از نقشه کشی تا هزینه فونداسیون چقدر میشه ممنونم

    پاسخ
  11. رضاحجتی
    رضاحجتی گفته:

    سلام مهندس طاعات قبول مشهدهستیدحرم التماس دعا بنده با متریال جدیدی شروع به ساخت مصالح کردم اولا سختی سیمان روداره ظرف دوساعت کاملا خشک میشه به طور کلی ظرف ۲۴ ساعت میشه یک طبقه کامل رو دیوارکشی کرد البته به غیراز کارهای مقدماتی حدود ۱۰۰متر دیوار یا سطح یا سقف رومیشه اجرا کرد وادامه کار هزینه های اجرایی خیلی پایینتراز بتن هست البته هنوزثبت نشده ازسیمان مطلقا استفاده نمیشه ..

    پاسخ
  12. ناصر
    ناصر گفته:

    سلام مهندس . میخوام ساختمان ۲طبقه ای با پارکینگ زیربنا ۲۰۰متری بسازم ، هزینه بتن ریزی و ارماتور چقدر درمیاد ؟
    البته هرطبقه ۲واحدی خواهد شد
    و اینکه بتن به صرفه هست یا اسکلت بندی تیراهنی؟؟

    پاسخ
  13. علی
    علی گفته:

    سلام . یک ویلام در روستا دارم که زیر بناش ۱۶*۸ هست سقف را با اجر کار کردم (ضربی) برای سیمان پشت بام چقدر هزینه لازمه؟؟؟

    پاسخ
  14. صادق
    صادق گفته:

    با سلام و عرض ادب
    ی زمین دارم ب عرض ۱۲ و طول ۴۰
    میخوام ببینم میشه عرض ۱۲ رو بدون ستون وسط کار کرد
    و اینکه استحکامش در حدی هست ک بعد دو طبقه دیگه روش کار بشه.
    میخوام زیر رو استخر بزنم و دو واحد هم شاید بالا

    پاسخ
  15. مجتبی
    مجتبی گفته:

    سلام
    برای دو تا سقف که یکی اش 50 متری هست و دومی اش 60 متری، و دیوراهایش که 3 متری باشه، یعنی فقط همین چارچوب، (کف روی یک سازه بتی قدیمی هست که سقفش میشه 50 و بعد که بالا برود 3 متر، یک سقف 60 متری می شود، ابعادش حدود 6 متر در 10 هست یعنی یک چهار دیواری و این سقف و کف باهم) چقدر هزینه می برد.
    لطفا با جزئیات بگویید، هزینه انجامش هم جدا بگویید.
    با تشکر

    پاسخ
  16. ناشناس
    ناشناس گفته:

    سلام خسته نباشید
    برای ساخت یک کارگاه 3طبقه
    هرواحد حدودا 500مترمربع بابت چقدر میشود؟

    پاسخ
  17. رهام
    رهام گفته:

    سلام خسته نباشید میبخشید
    هزینه فقط بتن برای ۱٠٠ مترمربع طبقه اول و ۱۱۰ مترمربع طبقه دوم در مشهد ۱۸ بهمن، ۱۴٠۱تقریبا چقدر میشه
    هزینه دستمزد بتن ریزی چقدر میشه

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام چه سقفی ؟ آیا دیواربرشی هم هست یا نه ؟
      با فرض سقف کامپوزیت حدود ۲۰ میلیون تومن میشه که البته بازم بستگی ب نقشه ها داره
      دستمزد حدود ۳ میلیون تومن

      پاسخ
  18. گودرزی
    گودرزی گفته:

    سلام برای طراحی پلان ویلا دوطبقه به صورت دوبلکس چقدر هزینه طراحی پلان میشه

    پاسخ
  19. سید
    سید گفته:

    سلام و خدا قوت مهندس جان
    ۳طبقه روی پیلوت میخام بسازم
    ۵۲۰ متر کل سقف میشه
    یعنی ۴تا سقف ۱۳۰ متری
    زحمت بکشین محاسبه کنین کل میلگرد و بتن و تیرچه مصرفی چقدر میشه
    ممنونم.

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام ممنونم
      در حال حاضر با توجه به قیمت یونولیت سقف تیرچه بلوک به صرفه نیست و بهتره وافل استفاده بشه.
      مصرف میلگرد حدود مترمربعی ۳۵-۵۰ کیلو
      مصرف بتن حدود مترمربعی ۰.۳-۰.۳۵ مترمکعب
      برای طراحی نقشه های اجرایی درخدمتتون هستیم.
      اگر میخواین سقف تیرچه بلوک باشه مطلب هزینه سقف تیرچه بلوک بخونید و اگر سقف وافل مطلب هزینه ساخت اسکلت بتنی بخونید.

      پاسخ
  20. یوسفعلی میرزاپور
    یوسفعلی میرزاپور گفته:

    سلام،اسکلت فلزی برای سقف صدوبیست ،ممنونمتری با تیرچه وسفال ،چقد بتن آماده نیاز داره

    پاسخ
  21. امیر
    امیر گفته:

    سلام
    لطفا حساب کنید
    برای بتن کف ساختمان
    با طول 60 متر و عمق 60 سانت و پهنای 80 سانت چقدر بتن نیاز دارم؟
    ممنونم

    پاسخ
  22. محسن
    محسن گفته:

    سلام
    آقای مهندس وقت بخیر
    تشکر از زحمات شما
    میخواستم بپرسم
    برای محاسبه زیر بنای کل در متره
    پیلوت هم جز زیر بنا حساب میشود ؟
    و این که زمینی جنوبی۲۰۰ متری دارم با بر ۱۰ متر که ۸۰ ٪میسازم ۳ طبقه روی پیلوت
    مجوع زیر بنا ۶۴۰ متر محاسبه میشود؟
    و مقدار بتن و میلگرد مصرفی چقدر است؟

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام ممنونم
      بله پیلوت جز زیربناست
      بله ۶۴۰ مترمربع درسته
      میلگرد مصرفی حدود مترمربعی ۴۰ کیلوگرم یعنی ۲۵ تن
      و بتن مصرفی حدود مترمربعی ۰.۳ مترمکعب یعنی ۲۰۰ مترمکعب درنظر بگیرید.

      پاسخ
  23. سید مجتبی
    سید مجتبی گفته:

    با عرض سلام و ادب
    بنده قصد ساخت ساختمان ۴ طبقه با زیر بنای کل ۶۰۰ متر مربع را دارم خواستم بدونم کل بتن و میلگرد مورد نیاز برای فندانسیون ، اسکلت و سقف کل زیر بنا چقد هست . تشکر

    پاسخ
  24. حسن محبوب
    حسن محبوب گفته:

    با سلام مهندس عزیز لطفا راهنمایی بفرمایید که برای سه طبقه دارای شش واحد چه مقدار بتن و میلگرد لازم میباشد . هر واحد ۷۸ متر میباشد. در صورت امکان به تفکیک بدانم که چه مقدار بتن و میلگرد برای فونداسیون لازم میباشد و چه مقدار بتن و میلگرد تا طبقه سوم. متشکرم از شما راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام به ازای هر مترمربع زیربنا کل ۸-۹ کیلو میلگرد
      بتن فونداسیون حدود ۸۰ مترمکعب
      بتن اسکلت حدود 0.3 مترمکعب به ازای هر مترمربع زیربنا کل
      میلگرد اسکلت حدود ۳۰ کیلوگرم به ازای هر مترمربع زیربنا کل

      پاسخ
  25. سیدحیدر
    سیدحیدر گفته:

    سلام ببخشید من چند بار مزاحم شما شدم و ممنون از جواب دادن شما ،من زمینی به مساحت 200متر دارم که پروانه ساخت 70% انرا برای چهار طبقه و پیلوت گرفتم اما می‌خواهم سه طبقه و پیلوت رو درست کنم آیا میزان مصرف میلگرد وبتن در سازه برای سه طبقه با چهار طبقه تفاوت داره چطوری میشه هزینه های آن را محاسبه کنم

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام وقت بخیر بله قطعا 3 طبقه با 4 طبقه تفاوت داره
      مصرف میلگرد و بتن به ازای مترمربع زیربنا کل (مساحت تمام سقف) تخمین زده میشه
      میلگرد مترمربعی 35-50 کیلوگرم
      بتن مترمربعی 0.3-0.4 مترمکعب

      پاسخ
  26. سیدحیدر
    سیدحیدر گفته:

    سلام ببخشید من سه طبقه و پیلوت بازیربنای130متر می‌خوام بسازم فونداسیون رو چطور محاسبه میکنن چقدر میلگرد وبتن میخواد

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام
      مجموع مساحت سقف هارو حساب کنین (زیربنای کل) بعد مترمربعی ۹ کیلوگرم میلگرد درنظر بگیرید برای بتن هم مساحت یک سقف حساب کنین در 0.4 ضرب کنین

      پاسخ
  27. پرویز
    پرویز گفته:

    سلام مهندس عزیز
    یه سوال داشتم از خدمتتون ، طبقه دوم ساختمانمو می‌خوام یه واحد دوبلکس بسازم زیربنای دوبلکسی که می‌خوام بسازم حدودا ۱۲۰ متر مربع میشه میخواستم ببینم با توجه به اینکه طبقه‌ی اول شناژ قائمه و آجر کوره ای ، چقدر بتن و میلگرد لازمه و حدودا هزینه هر مربع ساخت چقدر تموم میشه . ممنون

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام مترمربعی ۵ میلیون تومن به بالا هزینه ساخت در نظر بگیرید.
      برای طبقه اضافه بتن و میلگرد نمیدونم حقیقتش
      حتما ی مهندس خوب ببرین سر کار که قبلش هم کارو ببینه و هم نقشه سازه طراحی کنه

      پاسخ
    • قدرت غلامب
      قدرت غلامب گفته:

      سلام. دوست ارجمند شمابرای ساخت اینچنین ساختمانی، که احتمالا درشهرستان هستی ، اگر خودتون نظارت کنید و خریدهاتون را خودتون انجام بدید بدون هزینه های مجوزساخت وپروانه ، پایانکار ، متری بین سه ونیم تا چهار ونیم میلیون تومن بستگی به نما، ومتریال داخلی نیاز دارید. اگر یک ساختمان معمولی باشه سه ونیم تا چهارمیلیون واگر تا حدودی نمای خوب میخاید چهارونیم میلیون برا هرمترمربع؟ ؟؟ بشرطیکه خودتون نظارت وخریدهاتون انجام بدید؟؟ کمکی نیاز داشتید بنده در خدمتتون هستم.

      پاسخ
    • کسرا
      کسرا گفته:

      سلام مهندس جان برای دوطبقه و پیلوت بازیربنای ۱۸۰متر چقدر میلگرد و بتن نیاز هست وهزینه سازه چقدر در میاد ممنون میشم اگر پاسخ دهید

      پاسخ
      • علی زارع
        علی زارع گفته:

        سلام کل زیربنا میشه 180*3 = 540 مترمربع
        به ازای هر مترمربع حدود 40 کیلو میلگرد 40*540 = 21600 کیلوگرم
        به ازای هر مترمربع حدود 0.35 مترمکعب بتن 0.35*540 = 189 مترمکعب
        هزینه ساخت اسکلت بتنی حدود مترمربعی 1.5 میلیون تومان

        پاسخ
  28. علی
    علی گفته:

    سلام مهندس با عرض خسته نباشید برای یک زمین ۱۲۰متری ۵طبقه اسکلت بتنی برای اتمام اسکلت چقدر هزینه میشه؟

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام زیربنا کل اگه 600 مترمربع در نظر بگیریم و متری 1.5 هزینه در نظر بگیریم حدود 900-1 میلیاردتومن درمیاد

      پاسخ
  29. محمد
    محمد گفته:

    سلام مهندس من واسه فنداسیون ویلا ۱۰۰ متری یک طبقه چه قدر بتن و میلگرد نیاز است.ممنون از راهنماییتون مهندس جان.

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام یک طبقه فکرمیکنم فکر میکنم حدود ۲۰ مترمکعب بتن و ۲ تن میلگرد
      متراژ کم نمیدونم دقیق چقدر درمیاد

      پاسخ
  30. علی اکبر صالحی
    علی اکبر صالحی گفته:

    سلام 235 مترزیر بنا در دوسقف. سقف تیرچه اکاستیو هزینه کمتره یا سقف کومپوزیت ممنون بابت راهنمایی

    پاسخ
  31. سیدحیدر
    سیدحیدر گفته:

    سلام مهندس ببخشید من زمینی به مساحت تقریبی198متر به صورت شمالی دارم میخواستم بدانم برای ساخت سه طبقه و پیلوت چقدر میلگرد و بتن میخواد

    پاسخ
  32. علیرضا
    علیرضا گفته:

    سلام مهندس ممنون از زحماتی که می‌کشید.
    یک ساختمان با زیر بنای ۱۲۰متر در ۴طبقه و پیلوت
    چه مقدار میلگرد برای فنداسیون؟
    چه مقدار میلگرد برای طبقات ساختمان؟
    و چقدر بتن نیازه ؟
    ممنونم

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام ارادتمندم
      هر مترمربع زیربنا کل حدود
      ۹ کیلو میلگرد فونداسیون
      ۲۵-۳۰ کیلو سازه
      ۰.۳۵-۰.۴ مترمکعب بتن

      پاسخ
  33. محمد بابایی
    محمد بابایی گفته:

    سلام مهندس جان ممنون از مطالب آموزنده و مفیدی که ارائه میفرمایید. میخواستم بدونم یه سازه دوبلکس با زیر بنای مجموعا ۵۳۰ متر مربع و سقف تیرچه بلوک تقریبا چقدر میلگرد نیاز داره؟ ممنون

    پاسخ
  34. مقدم
    مقدم گفته:

    سلام مهندس
    میشه زحمت بکشید بفرمائید هزینه سفت کاری کامل یک ساختمان اسکلت آهن با عرض ۹ متر در طول ۱۵.۵متر یک طبقه به متراژ حدودا ۱۴۰ متر در گلبهار مشهد چقدر تموم می شود؟ممنون
    شما تیم دارید برای ساخت؟

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام حدودا مترمربعی ۲۵۰۰ تا پایان سفت کاری در نظر بگیرید.
      برای یک طبقه خیر متاسفانه

      پاسخ
  35. مصطفی
    مصطفی گفته:

    با سلام مهندس
    برای ساخت ۵ طبقه بعلاوه پیلوت در ۱۴۰ متر زیر بنا (۱۰×۱۴) چه مقدار میلگرد و بتن نیاز است؟

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام
      مترمربعی حدود 40 کیلو میلگرد
      0.4 مترمکعب بتن
      نقشه های معماری بفرستین تخمین دقیقتر میتونم بگم بهتون

      پاسخ
  36. جعفرمحمدپور
    جعفرمحمدپور گفته:

    سلام ضمن تشکر از زحمت مهندس محترم می خواستم اگر مقدور است فرمایید من زمینی دارم به مساحت 180 متر می خواهم فقط زیر زمین و طبقه هم کف را بسازم (هم کف مغازه است ) منتها فونداسیون برای 8 طبقه باشد حالا مقدار میلگرد و تیر آهن لازم و هم چنین اگر ممگنه مقدار سیمان لازم را برایم محاسبه فرمایید بسیار متشکرم

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام
      حدودی بهتون میگم چون باید اطلاعات بیشتری در اختیار داشت
      میلگرد فونداسیون : زیربنا کل ۸ طبقه حساب کنین (مثلا ۱۸۰*۸) بعد برای هر مترمربع زیربنا ۹ کیلو میلگرد در نظر بگیرید. 9*8*180
      بتن فونداسیون : حدود 100 مترمکعب
      میلگرد و آهن طبقات = مجموع زیربنایی که میخواین بسازین حساب کنین (مثلا ۲*۱۸۰) برای هر مترمربع زیربنا ۴۰-۵۰ کیلو آهن و میلگرد درنظر بگیرید.

      پاسخ
  37. حسین
    حسین گفته:

    سلام اقای مهندس ی ساختمان ۲ طبقه با ی پیلوت همرا با فنداسیون ب متراژ ۱۳۰ متر مربع چقدر میلگرد میبره و چقدر سیمان متشکرم

    پاسخ
  38. نادر
    نادر گفته:

    سلام.یک ساختمان پنچ طبقه با پارکینگ زیر بنای ۸۰ متری چقدر بتن و میلگرد لازم هستش

    پاسخ
  39. بذرالدین زارع
    بذرالدین زارع گفته:

    با عرض سلام و سپاس بابت مطالب مفیدتان، خواستم بدانم برای یک زمین 200 متری ،با 70% تراکم اگر بخواهم یک رمپ و یک طبقه بزنم با 280 متر کل زیر بنا ساختمان چند متر مکعب بتن نیاز است باتشکر فراوان

    پاسخ
  40. زمانی نژاد
    زمانی نژاد گفته:

    سلام آقای مهندس ممنون از اطلاعات مفیدتون که در اختیار بنده گذاشتید. ببخشید دوتا سوال داشتم در مورد اینکه اینکه گفتید مساحت فونداسیون را ۴۰ درصد مساحت سقف اول درنظر بگیرم در بعضی از طبقات مساحت سقف اول از مساحت دیگر سقف ها کمتر است باید همون مساحت سقف اول درنظر بگیریم یا اون مساحت سقفی که از همه بیشتر است؟ سوال بعدی اینکه برای هر کدام از ساختمان هایم به چند کیلو ورق صفحه ستون نیاز است؟

    پاسخ
      • زمانی نژاد
        زمانی نژاد گفته:

        سلام آقای مهندس. ببخشید برای سوالی که پرسیدم برای هر کدام از ساختمان هایم به چند کیلو ورق صفحه ستون نیاز است متوجه نشدم که چطور باید محاسبه کنم؟

        پاسخ
        • علی زارع
          علی زارع گفته:

          نمیدونم تا حالا حساب نکردم
          البته چیزی هم نمیشه در مقایسه با وزن کل اسکلت

          پاسخ
  41. نیلوفر
    نیلوفر گفته:

    با سلام. بنده ساختمانی دارم که مساحت کل زیربنا آن ۳۸۰۰ مترمربع است خواستم بدونم مقدار بتن مصرفی در فونداسیون چقدر است؟

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام بستگی ب مساحت زمین – تعداد سقف ها و نوع خاک منطقه و …. داره
      اطلاعات بیشتری لازمه بدین

      پاسخ
      • زمانی نژاد
        زمانی نژاد گفته:

        سلام آقای مهندس. بنده دارم روی طرح توجیهی که کار میکنم و میخواهم که هزینه های ساختمان را به طور تقریبی محاسبه کنم. مساحت کل زمین ۸۷۰۰۰ مترمربع است و قرار است که ۲۲ ساختمان در آن زمین احداث شود و بعضی از ساختمان ها ۴ طبقه و ۳ طبقه هستند. و بعضی از آنها نیز یک طبقه هستند خواستم بدانم چطور باید میزان بتن مگر و بتن در فونداسیون برای این ۲۲ ساختمان به دست آورم؟

        پاسخ
        • علی زارع
          علی زارع گفته:

          سلام
          مساحت بتن مگر به طور تقریبی بگیرین مساحت سقف اول و ضخامتش هم ۱۰ سانت
          مساحت بتن فونداسیون هم نهایتا ۴۰ درصد سقف اول میشه ضخامتش هم ۵۰تا۷۰ سانت

          پاسخ
          • زمانی نژاد
            زمانی نژاد گفته:

            سلام مجدد. آقای مهندس برای هر کدام از ساختمان هایم مساحت بتن مگر را مساحت سقف اول بگیریم و میزان بتن مگر در ساختمانم که مثلا ۴ طبقه هست به طور کلی به دست می آید که چند مترمکعب بان مگر لازم است درسته؟

            پاسخ
  42. متین
    متین گفته:

    سلام عرض ادب شما فرمودین برای هر مربع سقف تیرچه بلوک ۰۱۸ مترمکعب بتن استفاده میکنیم
    خواستم بدونم این مقدار درسقف های
    وافل
    کرومیت
    فوم
    چقدر هست

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام وقت بخیر
      ضخامت بتن تو طراحی توسط مهندس طراح مشخص میشه برای هر پروژه میتونه متفاوت باشه

      پاسخ
  43. علیرضا
    علیرضا گفته:

    باسلام
    برای که سازه دو طبقه که هر طبقه 70 متری مجموعا 140 متر مربع چقدر میلگرد و بتن نیاز دارد؟ در هر ستون چه تعداد میلگرد استفاده میشود ؟

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام باید نقشه باشه که بشه نظر داد مخصوصا متراژ کم که باید حتما روش کار بشه
      برای ساختمان های۴-۷ سقف در هرمترمربع زیربنا حدود ۵۰ کیلو میلگرد و نیم مترمکعب بتن مصرف میشه

      پاسخ
  44. عزیز
    عزیز گفته:

    سلام زمینی دارم به مساحت 150 متررمربع می خواهم در 2 طبقه پایین تجاری وبالا مسکونی بسازم مقدار میلگرد وبتن مصرفی برای فنداسیون ستون وسقف چقدر هست ممنون

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام مجموع مساحت سقف هارو حساب کنین
      هر مترمربع ۵۰ کیلو میلگرد و نیم مترمکعب بتن

      پاسخ
    • رضا
      رضا گفته:

      سلام مهندس وقت بخیر
      یه زمین صنعتی دارم به متراژ۳۵۰ متر
      ارتفاع سقف۴متر چه مقدار بتن و میلگرد احتیاج هست اگر سقف وافل یا اینتل دک اجرا کنم چه مقدار بتن و میلگرد احتیاج هست بر ساختمان ۱۰متر هست ولی میخام وسط دهانه ستون اجرانشود به نظر شما از کدوم سقف جوابگو هست ممنون میشم راهنمایی کنید

      پاسخ
      • علی زارع
        علی زارع گفته:

        سلام وقت بخیر
        سقف وافل خوب است. حدودا مترمربعی ۱۵۰۰ هزینه اجرا اسکلت میشه الان
        مصرف بتن حدودا مترمربعی ۰.۴ مترمکعب
        مصرف میلگرد حدودا مترمربعی ۴۰ کیلو
        هزینه اجرا حدودا مترمربعی ۴۵۰ تومن

        پاسخ
  45. علی فیروزفر
    علی فیروزفر گفته:

    سلام.بنا 100 متر و زیربنا 110 متر در دو طبقه دوبلکس به چقدر بتن و میله گرد نباز است؟سازه بتنی

    پاسخ
  46. حمید
    حمید گفته:

    سلام برای یک ساختمان بتنی که پنچ سقف داشته باشد هر طبقه 125متربنا جمع بنا 650متر+فونداسیون وبرای هر طبقه 25متردیواربرشی اجرابشه برای دوربناه چقدر میلگرد وبتن لازمه باتشکر

    پاسخ
  47. رامین
    رامین گفته:

    سلام آقای مهندس
    خیلی مطالب شما جالب و گیا هستش و من خیلی استفاده میکنم
    برای یم ساختمان 4 طبقه (4سقف) با زمین 200 متری، و 546 متر مربع زیر بنا آیا محاسبه من برای میزان بتن درست است؟
    220 متر مکعب برای کل ساختمان
    48 متر مکعب فندانسیون
    در مورد میزان آهن نتوانستم فرمولی از شما ببینم
    با تشکر فراوان
    رامین

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام ممنون از لطفتون بزرگوارید
      بله تقریبا درسته
      اگه منظورتون میلگرد مصرفی در سازه بتنی هست بین 20-25 تن

      پاسخ
    • محمدحسن
      محمدحسن گفته:

      سلام
      یک خانه ویلایی میخوام بسازم
      همکف پارکینگ و یک طبقه روی پارکینگ،،،، زیر بنا (متراژ واحد و راه پله) 100متر
      ممنون میشم بگید چه میزان بتن و میله گرد حدودی لازم داره
      و اینکه سازه رو آهن کار کنم بهتر هست یا بتن
      سپاس

      پاسخ
      • علی زارع
        علی زارع گفته:

        سلام حدود ۱۲ تن میلگرد بتن حدود ۱۰۰ مترمکعب
        نوع سازه بستگی به منطقه داره و اکیپ های اجرایی اونجا که کدوم ماهر ترن
        از نظر قیمت بتنی حدود ۲۰-۳۰ درصد ارزون تره به شرطی که در طول اجرا قیمت ها ثابت بمونه که چون متراژ شما کم هست خیلی تفاوتی ایجاد نمیکنه

        پاسخ
        • محمدحسن
          محمدحسن گفته:

          بسیار ممنون از پاسخ

          منطقه من تغریبا کوهستانی هست، امکانات راه و…. مشکلی نداره و به شهر نزدیکه، با توجه به اینکه منطقه آب و هوای کوهستانی داره، بدون در نظر گرفتن هزینه کدوم سازه رو پیشنهاد میدید، به لحاظ امکانات ساخت و اکیپ هر دو موجود هست
          ممنون

          پاسخ
  48. احمد
    احمد گفته:

    سلام برای یک پروژه ۶ سقف و زمین ۲۰۰متربا زیربنا هر سقف ۱۵۰ متر و سازه فولادی ودیوار برشی میزان بتن مصرفی و آهن مصرفی و میلگرد جهت کل پروژه چقد می باشد

    پاسخ
  49. سید قاسم
    سید قاسم گفته:

    سلام لطفاً بفرمایید 100متر مربع سقف پنجم بتن چقدر بتن لازم داره
    یعنی با وسط تیرچه ها کلا روی سقف

    پاسخ
  50. دانیال
    دانیال گفته:

    سلام. پروژه ساختمان با متراژ ۵ طبقه بالای پیلوت و سطح اشغال ۱۶۵ متر( با راه پله) و اسکلت بتن با سقف تیرچه و یونولیت چند تن یا مترمکعب بتن مصرف میشود؟

    پاسخ
  51. دانیال
    دانیال گفته:

    سلام. مقدار بتن مصرفی در کل طبقات برای پروژه زیر چقدر میشود؟ ۵ سقف بالای پیلوت و مساحت اشغال هر سقف ۱۶۵ متر مربع

    پاسخ
  52. محمد
    محمد گفته:

    سلام جناب مهندس زارع
    ممکنه بفرمایید برای فونداسیون با ابعاد ۸۰در۶۰ برای هرمتر مربع حداکثر چند کیلو سیمان لازم هست با تشکر

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام اطلاعات دقیق تر بدین
      عرض نوارهای فونداسیون چقدر هست؟ ارتفاع فونداسیون چقدر هست؟
      اگه ۱ متر باشه ارتفاع فونداسیون برای هر ۶۰*۸۰ حدود ۱۵۰ کیلو سیمان مصرف میشه

      پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام
      مقدار سیمان مصرفی در بتن بستگی به رده بتن و مقاومت آن دارد مثلا اگر رده بتن ۳۰۰ باشد در هر متر مکعب ۲۰۰ کیلو گرم سیمان مورد نیاز است.

      پاسخ
  53. جابر
    جابر گفته:

    سلام بنده زیربنای 63مترکه به صورت سازه بنایی اجرامیشه دارم تقریبا چقدرسیمان لازم دارم ؟

    پاسخ
  54. شهرزاد
    شهرزاد گفته:

    سلام برای زمین ۲۰۰ متری جنوبی با زیر بنای ۱۷۰ متر البته با احتساب ۱ متر پیشروی تراس داخل کوچه برای۴ طبقه ۱۷۰متری و ۱ پیلوت و ۱ زیر زمین مقدار میلگرد و بتن مصرفی در فوندانسیون و تیرچه و ستون به تفکیک چقدر میشه

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام
      مجموع مساحت سقف ها (زیربنا کل) حساب کنین برای میلگرد مترمربعی 40-50 کیلو و برای بتن مترمربعی 0.4 مترمکعب در نظر بگیرید.

      پاسخ
  55. M
    M گفته:

    سلام.مطالب جامع وکاربردی بود .از کل مطالب استفاده وافر بردم واز شما سپاسگزارم
    پیمانکار برای اجرای متری چند است در سال 1400 در سازه بتنی بدون جنس

    پاسخ
  56. هصف
    هصف گفته:

    درود .۲۴۰ متر دوبلکس اسکلت بتنی میخوام اجرا کنم.همه کارها انجام شده .هیا با ارسال پلن معماری و محاسب و غیره شما زحمت محاسبه مقدار بتن مصرفی و غیره از نظیر آهن را میکشید.هزینه هم تقدیم میکنم .سپاس

    پاسخ
  57. بهمن
    بهمن گفته:

    سلام ۱۵۰ متر سقف چند متر مکعب بتن میخاد سقف وستون وفنداسیون ۱۵۰متر حدودا چند کیلو میلگرد میخاد .نقشه ۵ طبقه است

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام
      بستگی به نقشه داره برای برآورد تقریبی هر مترمربع زیربنا 0.4 مترمکعب بتن و حدود 40 کیلو میلگرد در نظر بگیرید

      پاسخ
      • بهمن
        بهمن گفته:

        نقشه ۵ طبقه است ولی من میخام ۱طبقه بسازم فعلا فنداسیون چقدر میلگرد لازم داره غیر از سقف وستون حدودا .ممنون میشم

        پاسخ
        • علی زارع
          علی زارع گفته:

          سلام کل زیربنا حساب کنین (مجموع مساحت سقف ها)
          هر مترمربع 8-10 کیلو میلگرد برای فونداسیون در نظر بگیرید

          پاسخ
  58. معین
    معین گفته:

    باسلام
    مقدارکل بتن و میلگرد تیر و سقف و ستون مورد نیاز برای ۳ سقف و هر سقف ۱۴۰ متر مربع چند تن میباشد. ممنونم

    پاسخ
  59. غفوری
    غفوری گفته:

    سلام وقت بخیر زمینی دارم ۲۹*۸ ک زیر زمین همکف و اول پروانه مجموعا ۴۸۶ متر گرفتم بتن مصرفی فنداسبون و مجموع بتن کل ساختمان چ جور محاسبه کنم ؟ چقدر بتن لازم دارم ؟ سپاس

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام وقت بخیر
      تقریبا 0.4-0.5 مترمکعب در هر مترمربع زیربنا بتن مصرف میشه در سازه بتنی
      مساحت فونداسیون هم به زیربنا اضافه کنین مجموعش ضربدر 0.5 کنین حجم بتن مصرفی تقریبی بدست میاد

      پاسخ
  60. محمدعلی
    محمدعلی گفته:

    سلام و خسته نباشید
    مقدار سیمان در سقف تیرچه بلوک که در محل ساخته شود چقدر هست
    من 100 متر مربع سقف با تیرچه 20 سانتی دارم
    ممونم دستتان درد نکنه

    پاسخ
  61. ایرج طهماسبی
    ایرج طهماسبی گفته:

    درود اطلاعات جالبی هست موفق باشید
    ۲۰۰ متر مربع زمین دارم مجوز ۳سقف پروانه گرفتم میخواهم ۵سقف احداث کنم خودم میخواهم بسازم چقدر میلگرد و بتن لازم دارد در هر سقف ۱۲۰ متر پروانه ولی پشبینی ۱۴۵ متر میخواهم هنوز نقشه سازه اصلاحی ندارم سوال بعدی هزینه نقشه سازه اصلاحی چقدر است

    پاسخ
  62. مجتب
    مجتب گفته:

    درود
    زمینی ۴۳۰ متری نزدیک ساحل در مازندران داریم و در نظر داریم ۷ طبقه مسکونی با دو طبقه پارکینگ بسازیم. با توجه به موقعیت منطقه در پارکینگ زیرین استخر کوچکی در نظر گرفتیم و روف گاردن هم میخاهیم.
    با زیر بنای هر طبقه ۲۹۰متر با مشاعات به نظرشما چقدر هزینه ساخت در نظر بگیریم؟دو واحد در هر طبقه.
    نیاز به دیوار برشی و شمع کوبی هم دارد.
    بدون در نظر گرفتن هزینه جواز،نظام، بیمه و کلا ادارات.

    ممنونم جناب مهندس

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام تو منطقه شما از دستمزدها اطلاعی ندارم ولی با توجه به شرایطی که شما گفتین
      حداقل متری ۵ و حداکثر ۶ درمیاد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *