مشارکت در ساخت مشهد

5
(2)

یکی از زمینه های فعالیت شرکت ما مشارکت در ساخت در مشهد است. فعالیت‌هایی که ما در این زمینه انجام میدهیم عبارت اند از :

  • مشاوره قرارداد مشارکت در ساخت
  • داوری در قراردادهای مشارکت در ساخت
  • معرفی زمین به سازنده جهت مشارکت
  • معرفی سازنده مناسب جهت عقد قرارداد

مشاوره در قرارداد مشارکت در ساخت

همه ما میدانیم که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین قبل از اینکه ندانسته تعهداتی بدهیم که ندانیم چه عواقبی در پی دارد و خود را دچار دردسر کنیم بهتر است سطح آگهی خود در این زمینه را افزایش بدهیم.

برای کمک به شما عزیزان مطالب رایگان متعددی در زمینه صفر تا صد قرارداد مشارکت در ساخت آماده کرده ایم. با مطالعه این مقالات تقریبا به تمام بندهای این قرارداد مسلط خواهید شد و اگر طرف مقابل قرارداد دیگری را جلو شما بگذارد خودتان تا حد زیادی میتوانید در این رابطه تصمیم گیری کنید.

داوری در قرارداد مشارکت در ساخت

وجود داور در قرارداد مشارکت ساخت از نان شب واجب تر است. اگر داور نداشته باشید برای هر اختلاف کوچکی باید سال ها عمر خود را در دادگاه ها تلف کنید.

داور چه کسی است؟

داور فردی است با انصاف و متخصص در زمینه ساخت و ساز که مورد قبول طرفین قرارداد است. اسم داور نیز در قرارداد مشارکت در ساخت آورده می‌شود.

داور دقیقا چکار می‌کند؟

به طور کلی داور به مواردی ورود پیدا می‌کند که از قبل یا در قرارداد پیشبینی نشده یا دو طرف تصمیم به تغییراتی در قرارداد می‌گیرند. یا مواردی که باعث اختلاف بین دو طرف قرارداد شده است.

معمولا چه مواردی باعث اختلاف بین طرفین می‌شود؟

موردی که تقریبا در همه پروژه‌ها با آن روبرو هستیم تغییر در مصالح مصرفی است. مثلا صاحب زمین می‌خواهد از شیرآلات – کابینت و …. مرغوبتری برای آپارتمان خود استفاده کند در این حالت داور به محاسبه اختلاف هزینه ها می‌پردازد.
یا مثلا سازنده در قرارداد تعهداتی داده که الان نمیتواند انجام دهد. مثلا فرض کنید مصوبه ای تصویب می‌شود که باعث می‌شود سازنده نتواند مثلا نما ساختمان را مطابق طرحی که داده اجرا کند. در این حالت اولا داور باید صحت موضوع را بررسی کند بعد از آن به بیان راهکار یا محاسبه اختلاف هزینه ها بپردازد.

آیا مشاور املاک را به عنوان داور انتخاب کنیم؟

بله اگر مشاور املاک سواد و تخصص کافی را در این زمینه داشته باشد فرد مناسبی است. ولی توجه کنید چون مشاورین املاک کلا کمیسیون خود را از سازنده می‌گیرند شاید بهتر باشد فرد دیگری را انتخاب کنید.
البته ما به همه مشاورین املاک احترام می‌گذاریم ولی معتقدیم شخص داور بهتر است مهندس باشد تا بتواند با عوامل دخیل در پروژه مثل مهندسین ناظر و پیمانکاران ارتباط برقرار کند و در مورد مسایل فنی نظر داده تا پروژه با کیفیت مطلوبی به اتمام برسد.

ثبت نام سازنده جهت مشارکت در ساخت در مشهد (نیاز به ملک جهت ساخت)

اگر سازنده هستید و می‌خواهید در یکی از مناطق مشهد مشارکت در ساخت کنید فرم زیر را پر کنید. در ضمن حتما منطقه مورد نظر خود در شهر مشهد را وارد کنید. مثلا بنویسید الهیه یا بلوار پیروزی یا ….

[contact-form-7 id=”11656″ title=”ثبت نام سازنده”]

ثبت نام صاحب زمین (نیاز به سازنده و سرمایه)

اگر صاحب زمین یا ملک کلنگی در مشهد هستید و نیاز به سرمایه گذار یا سازنده دارید فرم زیر را پر کنید.

[contact-form-7 id=”11658″ title=”ثبت نام صاحب زمین”]

مراحل معرفی سازنده به مالک

  • عقد قرارداد کارگزاری
  • تهیه قرارداد مشارکت در ساخت کامل و تعیین قدرالسهم طرفین
  • تهیه لیست متریال با درنظر گرفتن منطقه
  • برگزاری جلسات با سازنده یا سازندگان و معرفی آنها به مالک
مهندس علی زارع
مهندس علی زارع

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا 2

به این مطلب امتیاز دهید.

2 پاسخ
  1. علیرضا
    علیرضا گفته:

    درود سپاس مطالب بسیار جامع و شفاف بود جسارتا سوالی داشتم بنده ملکم رو میخام مشارکت کنم و بعد تخریب میخام آهن های قدیمی و درب و پنجره و شیرآلات رو برای خودم بصورت جداگانه بفروشم لطفا راهنمایی کنید ممنون دوصدسپاس🙏

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام
      معمولا در قرارداد مشارکت در ساخت مصالح حاصل از تخریب متعلق به سازنده است. اگر اینطور توافق کردین خب باید به ضایعاتی ها بفروشین دیگه

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *