سفت کاری ساختمان در مشهد

,
سفت کاری ساختمان در مشهد
5
(5)

گروه کارکشته در زمینه سفت کاری ساختمان در مشهد فعالیت میکند. این گروه مشاوره های رایگان خود را از طریق سایت کارکشته در اختیار کارفرمایان عزیز قرار می‌دهد. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار بگیرد.

در مقاله هزینه ساخت و ساز کل عملیات اجرایی ساختمان را به ۴ بخش تقسیم کردیم و درباره هزینه های هر بخش مختصر توضیحاتی داده شد.

  1. سفت کاری
  2. نازک کاری
  3. تاسیسات مکانیکی
  4. تاسیسات برقی

سفت کاری ساختمان در مشهد

مهندس علی زارع ۰۹۱۵۵۱۲۹۷۸۷

در این مطلب می‌خواهیم به طور خاص در مورد قیمت سفت کاری ساختمان در مشهد صحبت کنیم. تفاوت مهمی که سفت کاری با نازک کاری دارد این است که هزینه سفتکاری تقریبا برای تمامی نقاط مشهد یکسان است. در حالیکه برای نازک کاری اینطور نیست. قطعا یک ساختمانی که در مناطق مرغوب مشهد قرار گرفته مثل احمدآباد – بلوار سجاد – باهنر و … هزینه بسیار بالاتری بابت نازک کاری خرج می شود.

سفت کاری ساختمان شامل چیست ؟

در پاسخ به این سوال که سفت کاری چند درصد ساختمان است باید بگوییم تقریبا ۳۵-۴۰ ٪ هزینه ساخت و ساز را سفت کاری تشکیل می‌دهد. در واقع تمامی عملیات ساختمانی که قبل از سفید کاری یا گچ کاری دیوارها باشد عملا جزء مرحله سفت کاری است. این عملیات شامل :

  • تخریب
  • گودبرداری
  • اجرای سازه نگهبان
  • اجرای فونداسیون
  • اجرای اسکلت
  • اجرای وال‌پست
  • دیوارچینی
  • اجرای چهارچوب درب و پنجره ها
  • عایق و ایزوگام سرویس ها و آشپزخانه
  • کف سازی

قیمت سفت کاری ساختمان در مشهد

بسیاری از کارفرمایان عزیز در مشهد که با ما تماس می‌گیرند این سوال را می‌پرسند که سفت کاری ساختمان متری چند است ؟ اینکه سفت کاری متری چنده را باید از دو منظر مورد بررسی قرار دهیم. هزینه تمام شده مرحله سفت کاری با مصالح ؟ یا دستمزد اجرای سفت کاری در مشهد یا هر شهری دیگر …

اگر بخواهید کل عملیات سفت کاری ساختمان در مشهد را یکجا واگذار کنید معمولا هزینه اجرای آن بر اساس مترمربع زیربنا می باشد. به طور مثال این عدد در پاییز ۱۴۰۰ حدود مترمربعی ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد. یعنی برای یک ساختمان با ۱۰۰۰ مترمربع زیربنا باید ۵۰۰ میلیون تومان اجرت سفت کاری بپردازید تا ساختمان آماده نازک کاری شود. اما اگر کارها را به بخش های مختلف تقسیم کرده و البته تجربه کافی در ساخت و ساز را داشته باشید می‌توانید با هزینه کمتری کار را جمع کنید. در ادامه در مورد جزییات قیمت سفت کاری ساختمان در مشهد صحبت خواهیم کرد.

کل هزینه سفت کاری به همراه مصالح را نیز حدود ۲.۵ میلیون تومان در هر مترمربع برای شهر مشهد در نظر بگیرید.

تخریب ساختمان

اگر بر روی زمین بایر ساخت و ساز می‌کنید این مرحله را فاکتور بگیرید. تخریب ساختمان قدیمی اولین مرحله از شروع ساخت و ساز است. تخریب ساختمان قدیمی هزینه زیادی ندارد ولی به شدت حساس است و باید نکات ایمنی را به دقت رعایت کرد.

هزینه تخریب بستگی به سختی کار دارد ولی اگر ساختمان شما اسکلت داشته باشد می‌توانید با فروش ضایعات آهن بخش قابل توجهی از هزینه تخریب را تامین کنید. همچنین آجرهای حاصل از تخریب را نیز می‌توانید در کرسی چینی یا دیوارچینی استفاده کنید.

گودبرداری

گودبرداری یکی از مراحل حساس سفت کاری است. مخصوصا در صورتی که ساختمان زیرزمین داشته باشد و عمق گودبرداری زیاد باشد. اگر همسایه داشته باشید و همچنین قرار باشد تراز گودبرداری شما زیر پی همسایه باشد حساسیت دوچندان می‌شود و کار باید با دقت بیشتری انجام شود.

هزینه گودبرداری با ماشین معمولا عددی است که بر اساس حجم عملیات خاکی و تعداد ساعتی که ماشین کار میکند محاسبه شده و در نهایت مبلغی توافق میشود که حداقل آن چیزی حدود ۵-۱۰ میلیون تومان در مشهد است. البته همه گود را نمیتوان با ماشین برداشت بلکه در کنار دیوار همسایه که شرایط حساس تر است را باید دستی توسط کارگر انجام داد.

اجرای فونداسیون

در این مرحله از سفت کاری ساختمان چون برای اجرای فونداسیون باید میلگرد خریداری کنید وارد هزینه های جدی ساخت و ساز می‌شوید. اجرای فونداسیون شامل عملیات زیر می‌باشد :

  • اجرای بتن مگر
  • دیوارچینی اطراف نوارهای فونداسیون (در صورتیکه قالب آجری باشد)
  • قالب بندی (در صورتیکه قالب فلزی یا چوبی باشد)
  • آرماتور بندی
  • بتن ریزی
آرماتوربندی فونداسیون
آرماتوربندی فونداسیون پروژه طرقبه

اگر سازه بتنی باشد و بخواهید اجرای فونداسیون و اسکلت را به یک اکیپ واگذار کنید هزینه اجرای فونداسیون معمولا درصدی از مساحت سقف (مثلا ۵۰ درصد) است. به عنوان مثال ما برای اجرای سازه بتنی با سقف وافل در بلوار امام خمینی مشهد در خرداد ۱۴۰۰ به ازای هر مترمربع زیربنا ۳۶۰ هزارتومان دریافت کردیم. چون مساحت هر سقف حدود ۲۰۰ مترمربع بود نصف آن را برای فونداسیون در نظر گرفتیم یعنی ۱۰۰ مترمربع . یعنی کل دستمزد اجرای فونداسیون شد ۳۶ میلیون تومان. البته لازم به ذکر است که اجرای فونداسیون با قالب فلزی بود و دستمزد بتن ریزی نیز در نظر گرفته شده بود.

اگر سازه فلزی باشد یا بخواهید فونداسیون را جداگانه به یک اکیپ بسپارید معمولا هزینه اجرای فونداسیون بر اساس مساحت قالب بندی و مقدار وزن آرماتورها است. مثلا آرماتوربندی کیلویی ۷۰۰ تومان در تابستان ۱۴۰۰ . هزینه قالب بندی بستگی دارد از چه نوع قالبی استفاده کنید. در حال حاضر قالب آجری با بالارفتن قیمت آجر به صرفه نیست. قالب چوبی به صرفه ترین نوع قالب بندی و قالب فلزی با کیفیت ترین آن است.

اجرای اسکلت ساختمان

پر هزینه ترین بخش سفت کاری ساختمان اجرای اسکلت آن است. دستمزد اجرای اسکلت نیز بستگی به اسکلت فلزی یا بتنی دارد.

قیمت اجرای اسکلت فلزی

اگر اسکلت فلزی باشد اجرت آن بر اساس وزن آهن آلات مصرفی است. در سال ۱۴۰۱ هزینه اجرای اسکلت فلزی در مشهد حدود کیلویی ۴ هزار تومان است. البته چون معمولا در مشهد اسکلت فلزی با دیوار برشی اجرا میشود هزینه اجرای آن را نیز باید به این مبلغ اضافه کرد.

اجرای اسکلت فلزی پروژه مصلی ۲۸
اجرای اسکلت فلزی پروژه مصلی ۲۸

قیمت اجرای اسکلت بتنی

قیمت اجرای اسکلت بتنی نیز بستگی به نوع سقف و پلان دارد. مثلا ما خودمان در سال ۱۴۰۱ اسکلت بتنی با سقف وافل را در مشهد حدود مترمربعی زیربنا ۴۵۰ هزار تومان اجرا می‌کنیم.

جرثقیل در اجرای اسکلت بتنی
اجرای اسکلت بتنی در مشهد پروژه مصلی ۲۶

دستمزد اجرای والپست

قبل از اینکه دیوارچینی یا تیغه چینی انجام شود باید وال‌پست ها را اجرا کرد. خیلی خلاصه اگر بخواهیم بگوییم نقش والپست (wallpost) این است که اجازه نمیدهد تیغه به اسکلت متصل شود. در حقیقت فاصله ای بین تیغه و تیر و ستون ایجاد می‌کند تا موقع زلزله دیوارها ترک نخورده یا تخریب نشوند.

دستمزد اجرای والپست معمولا بستگی به سایز نبشی استفاده شده و همچنین طول وال‌ پست دارد. برای برآورد هزینه تقریبا به ازای هر متر‌ طول وال پست ۵۰ هزارتومان درنظر بگیرید.

دستمزد دیوارچینی

در این مرحله از بحث هزینه های سفت کاری ساختمان میرسیم به تیغه چینی یا دیوارچینی . دستمزد دیوارچینی بستگی به ضخامت دیوار مثلا (10-15 سانتی) و نوع بلوک یا آجر دارد. مثلا لیکا – هبلکس – آجر سفال و …. به طور تقریبی مترمربعی ۴۰ هزارتومان درنظر بگیرید.

اجرای چهارچوب یا فریم درب ها

دستمزد اجرای چهارچوب معمولا تفاوتی است و قیمت مشخصی ندارد. برای برآورد هزینه تقریبی دستمزد اجرای هر چهارچوب درب را ۲۰۰ هزارتومان در نظر بگیرید.

هزینه اجرای عایق و ایزوگام

معمولا عایق کاران و ایزوگام کاران کار را با مصالح بر می‌دارند. قیمت ایزوگام وابسته به برند ایزوگام است که معروفترین آنها ایزوگام شرق مشهد است. در حال حاضر که در شهریور ۱۴۰۰ به سر میبریم هزینه عایق کاری نهایتا مترمربعی ۱۰۰ هزارتومان تمام می‌شود.

هزینه کف سازی و اجرای آستر ماسه سیمان

پس از عایق کاری یا اجرای قیر و ایزوگام سرویس ها نوبت به کف سازی میرسد. همچنین اجرای آستر ماسه سیمان بر روی دیوارهای سرویس ها نیز انجام می‌شود. دستمزد سیمان کاری تقریبا مترمربعی ۴۰ هزارتومان است.

درخواست اجرای پروژه شما

در صورتیکه پروژه ای دارید و قصد دارید اجرا آن را به ما بسپارید یا با شماره تلفن مهندس علی زارع 09155129787 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید. پس از بررسی با شما تماس خواهیم گرفت.

[contact-form-7 id=”11678″ title=”فرم تماس 6″]
مهندس علی زارع
مهندس علی زارع

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا 5

به این مطلب امتیاز دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *