هزینه اسکلت بتنی ۱۴۰۳

هزینه ساخت اسکلت بتنی
4.7
(129)

به طور کلی هزینه اسکلت بتنی حدودا ۲۰-۲۵٪ از هزینه ساخت آپارتمان را تشکیل می‌دهد. در این مطلب قصد داریم هزینه ساخت اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۳ با سقف وافل در شهر مشهد را مورد بررسی قرار دهیم. هرچند مواردی که گفته می‌شود برای سایر شهرها نیز تقریبا همین است. توجه کنید که هزینه سقف تیرچه بلوک را در مطلب دیگری مورد بررسی قرار داده ایم که با کلیک بر روی عبارت آن به این صفحه هدایت خواهید شد.

عوامل موثر بر هزینه ساخت اسکلت بتنی

در ادامه مهمترین عواملی که بر هزینه ساخت اسکلت بتنی تاثیر گذار هستند را معرفی می‌کنیم.

منظم بودن ستون گذاری

هرچه پلان معماری و به ویژه ستون گذاری ساختمان متقارن‌تر و ساده‌تر باشد وزن میلگرد سازه نیز کمتر خواهد شد. مثلا هزینه اجرای سازه بتنی در ساختمانی که فاصله بین همه ستون‌های آن تقریبا یکسان و حدود ۶-۵ متر است کمتر از ساختمانی خواهد بود که فاصله بین ستونهای آن از ۳ متر تا ۱۰ متر است.

مثلا در پروژه ویلا طرقبه چون پلان پیچیده و نامنظمی داشتیم مصرف میلگرد مترمربعی حدود ۶۰ کیلوگرم بود. همچنین در پروژه اجرای سازه بتنی در مصلی ۲۶ با اینکه در طراحی سازه را منظم کردیم ولی از آنجایی که ستون گذاری ها کاملا نامتقارن بود میلگرد مصرفی حدود مترمربعی ۵۰ کیلوگرم بود.

منظمی یا نامنظمی سازه

به زبان ساده و در یک جمله اگر بخواهیم بگوییم اگر سازه نامنظم باشد طراح سازه باید ساختمان را برای ۲۰٪ نیروی زلزله بیشتری طراحی کند. واضح است که این ۲۰٪ نیروی زلزله بیشتر باعث افزایش هزینه خرید میلگرد و بتن و در نهایت افزایش هزینه ساخت سازه بتنی خواهد شد.

اما چه عواملی باعث نامنظمی سازه خواهند شد؟

  • فرورفتگی در پلان بیشتر از ۲۰٪ بعد ساختمان
  • فاصله بین مرکز جرم و مرکز سختی :‌ این مورد تا حد زیادی به توانایی و مهارت طراح سازه بستگی دارد. یک طراح سازه کارکشته میتواند با انتخاب ابعاد مناسب برای تیرها و همچنین در صورت لزوم با جانمایی مناسب دیواربرشی این فاصله را در محدوده مجاز نگه داشته و با اینکار به سبک سازی سازه کمک کرده و هزینه ساخت اسکلت بتنی را کاهش دهد.
  • بازشو بزرگ در سقف : این مورد در ساختمان‌های خاص تجاری و ویلایی اتفاق می‌افتد. در صورتیکه مجموع مساحت سطوح بازشو بیشتر از ۵۰٪ مساحت کل سقف (بدون درنظر گرفتن بازشو) باشد سازه نامنظم خواهد بود.
  • تیرها یا دیواربرشی مورب :‌ این مورد در ساختمانهایی که در یک سمت آنها قناسی وجود داشته باشد یا زمین مستطیلی نباشد اتفاق می‌افتد. اگر دست طراح سازه بسته نباشد میتواند با قرارندادن دیواربرشی در دهانه مورب و همچنین جابجایی ستونها و در نتیجه خارج کردن تیرها از حالت مورب از این نامنظمی فرار کرده و سازه را سبک تر طراحی کند.

طول دهانه و تاثیر آن بر هزینه اسکلت بتنی

  • هرچه طول دهانه ها بلندتر باشد مصرف میلگرد بالاتر رفته و باعث افزایش هزینه ساخت اسکلت بتنی می‌شود. هرچند بعضا این افزایش شاید در حد مترمربعی ۲-۳ کیلوگرم باشد.
  • افزایش طول دهانه ها تاثیر قابل توجهی در ارتفاع تیر دارد. مثلا ارتفاع تیر یک دهانه ۱۰ متری احتمالا حدود ۷۰ سانت خواهد بود. حال اگر این تیر ۷۰ سانتی در وسط پذیرایی باشد ارتفاع مفید هر طبقه را کاهش داده و مجبور خواهیم شد برای جبران این مورد ارتفاع طبقات را افزایش دهیم که این موضوع نه تنها باعث افزایش هزینه اسکلت بتنی بلکه باعث افزایش هزینه در سایر هزینه های ساختمان نیز خواهد شد. این مورد را نیز درنظر بگیرید که اگر دهانه بلند در انتها یا جلو پلان باشد زیر آن دیوار خواهد بود و از این نظر مشکلی نخواهیم داشت.
  • همانطور که گفتیم افزایش طول دهانه باعث افزایش ارتفاع تیر خواهد شد. زیرسازی یک تیر با ارتفاع زیاد مثلا ۷۰-۸۰ سانتی قطعا باید محکم تر از تیری با ارتفاع کوتاه تر (مثلا ۴۰ سانتی) باشد. این موضوع باعث افزایش هزینه زیرسازی و درنتیجه افزایش قیمت پیشنهادی پیمانکار اسکلت بتنی خواهد شد.

افزایش طول دهانه ها همچنین میتواند سقف ساختمان را نیز تغییر دهد. مثلا در پروژه رسالت از آنجایی که دهانه های متوسطی داشتیم ترجیح دادیم از سقف تیرچه بلوک استفاده کنیم در حالیکه در پروژه رسالت۲ از آنجایی که دهانه های نسبتا بلندی داشتیم تصمیم گرفتیم این پروژه را با سقف وافل طراحی کنیم.

این مورد را درنظر بگیرید که منظور از طول دهانه جهت تیرچه می‌باشد. مثلا در پروژه چاهشک با اینکه دهانه ۱۱ متری داشتیم ولی تیرچه ها را در جهت عمود بر این دهانه انداختیم. در این حالت بلندترین طول تیرچه ۶ متر شد و توانستیم از سقف تیرچه بلوک استفاده کنیم.

تصویر زیر اجرای سازه بتنی با سقف تیرچه بلوک در پروژه چاهشک را نشان میدهد. شما میتوانید با کلیک بر روی نام این پروژه تصاویر مراحل ساخت و هزینه های ساخت این پروژه را ملاحظه بفرمایید.

بعد از باز کردن زیر سقف پروژه چاهشک
بعد از باز کردن زیر سقف پروژه چاهشک

ارتفاع سقف ها

قطعا هرچه ارتفاع سقف ها بلندتر باشد میلگرد و بتن مصرفی و همچنین قیمت دستمزد اجرای اسکلت بتنی نیز افزایش خواهد یافت.

در پروژه هایی مثل پروژه طرقبه یا پروژه چاهشک از آنجایی که ارتفاع سقف ها بیش از ۴ متر بودند زیرسازی را با داربست انجام دادیم ولی در سقفهای با ارتفاع کوتاه تر مثل پروژه مصلی (ارتفاع کف تا کف ۳.۶ متر) زیرسازی را با فریم چکشی و جک صلیبی انجام دادیم که هزینه ای به مراتب کمتر از داربست و اسکافولد دارد.

کاربری پروژه

قبول دارید که ساختمان مسکونی در مقایسه با ساختمان تجاری یا اداری بارهای کمتری بعدا به آن وارد می‌شود؟ علاوه بر این هرچه اهمیت ساختمان بالاتر باشد طراح سازه مجبور است طرح سنگین تری طراحی کند که منجر به بالاتر رفتن هزینه اجرای اسکلت بتنی خواهد شد. مثلا طراحی سازه یک بیمارستان باید برای ۴۰٪ نیروی زلزله بیشتری نسبت به یک ساختمان مسکونی انجام شود.

خاک و شهر محل ساخت

خاک هر منطقه ای مشخصاتی دارد که نوع آن در میزان میلگرد اسکلت بتنی تاثیر گذار است. ۴ تیپ خاک در ساختمان سازی وجود دارد که هر یک نتایج متفاوتی را در طراحی سازه در پی خواهد داشت. علاوه بر این کشور ما از نظر لرزه خیزی به ۴ منطقه تقسیم بندی می‌شود. بنابراین دو پروژه یکسان با خاک یکسان در دو شهر مختلف می‌تواند نتایج متفاوتی داشته باشد.

هزینه اسکلت بتنی در سال 1403

اکنون که در ابتدای سال ۱۴۰۳ به سر می‌بریم هزینه ساخت اسکلت بتنی به ازای هر مترمربع زیربنا ۲ الی ۲.۷ میلیون تومان برآورد می شود.

توجه کنید که این مبلغ بدون درنظر گرفتن هزینه فونداسیون است.

برای اینکه درک بهتری از هزینه های اجرای سازه بتنی داشته باشید در ادامه این هزینه ها را تفکیک کرده ایم. همچنین توصیه میکنیم مطلب مراحل اجرای سازه بتنی را مطالعه کنید.

هزینه میلگرد در اسکلت بتنی

اصلی‌ترین هزینه اجرای اسکلت بتنی مربوط به خرید میلگرد است. معمولا ۲۵-۴۰ کیلوگرم در هر‌ مترمربع زیربنا وزن میلگرد سازه ساختمان‌های بتنی می باشد. چنانچه بخواهید وزن میلگرد فونداسیون را هم درنظر بگیرید ۸-۱۰ کیلوگرم به عدد بالا اضافه کنید.

خرید میلگرد در هر مترمربع زیربناقیمت هر کیلوگرم میلگردوزن میلگرد در هر مترمربع زیربنا
۷۵۰ هزارتومان الی ۱.۲ میلیون تومان۳۰ هزار تومان۲۵-۴۰ کیلوگرم
هزینه خرید میلگرد در سازه بتنی

همانطور که می‌بینید طراحی سازه و پلان معماری پروژه بر روی میلگرد مصرفی به شدت تاثیرگذار است. بنابراین سبک سازی سازه به اقتصادی تر شدن پروژه شما کمک زیادی می‌کند.

اجرای اسکلت بتنی در طرقبه

تصویر بالا بعد از پروژه ویلا طرقبه را نمایش می‌دهد. با کلیک بر روی نام این پروژه مراحل ساخت آنرا ببینید.

هزینه بتن در اسکلت بتنی

مصرف بتن در سازه بتنی حدود ۰.۳-۰.۳۵ مترمکعب به ازای هر مترمربع زیربنا است. اگر می‌خواهید بتن فونداسیون را هم به آن اضافه کنید کلا ۰.۳۵-۰.۴ مترمکعب در نظر بگیرید. قیمت بتن بستگی به مقاومت آن دارد مثلا بتن C25 که بیشترین کاربرد را دارد قیمت آن در مشهد حدود مترمکعبی ۱.۱ میلیون تومان می‌باشد.

هزینه بتن ریزیقیمت بتنبتن مصرفی در هر مترمربع زیربنا
۳۳۰-۳۸۵ هزارتومان۱.۱ میلیون تومان۰.۳-۰.۳۵ مترمکعب
هزینه خرید بتن در اسکلت بتنی

قاعدتا اگر بتن مصرفی مقاومت بالاتری داشته باشد قیمت آن نیز بالاتر میرود. طبق آخرین استعلام ما از یکی از شرکت های تولید بتن در مشهد، قیمت بتن C35 مترمکعبی ۱.۲۳۵ میلیون تومان و بتن C40 مترمکعبی ۱.۶ میلیون تومان می‌باشد.

هزینه پمپ بتن

پمپ ثابت حدود مترمکعبی ۴۰ هزارتومان است و پمپ دکل یا پمپ هوایی حدود ۷ میلیون تومان هزینه دارد. از آنجایی که هر سقف ۲ مرتبه بتن ریزی داریم (ستون + سقف) این هزینه را دو برابر درنظر میگیریم.

فرض کنید هر سقف ما ۱۴۰ مترمربع است و به ازای هر سقف ۱۴ میلیون تومان بابت پمپ بتن هزینه کنیم بنابراین به ازای هر مترمربع زیربنا ۱۰۰ هزارتومان بابت پمپ بتن در سال ۱۴۰۲ باید هزینه کنید.

هزینه پمپ بتن در هر مترمربع زیربنا
۱۰۰ هزارتومان
هزینه پمپ بتن
اسکلت بتنی پروژه مصلی
اسکلت بتنی پروژه مصلی

هزینه جرثقیل

معمولا در قرارداد اجرای اسکلت بتنی برای هر سقف حداقل ۱ روز تامین جرثقیل (برای حمل میلگرد) بر عهده کارفرما است. سقف اول معمولا نیازی به جرثقیل ندارد. برای سقف های دوم و سوم معمولا جرثقیل ۷ تن جواب می‌دهد که تا ۳ ساعت معمولا حدود ۳-۴ میلیون تومان هزینه دارد. برای سقف های بالاتر جرثقیل‌های بلندتری نیاز است. مثلا جرثقیل ۲۵ تن روزانه حدود ۱۰ میلیون تومن هزینه دارد که احتمالا برای نصف روز کار ۵ میلیون تومان هزینه داشته باشد.

اگر هزینه جرثقیل را به طور میانگین برای هر سقف ۵ میلیون تومان در نظر بگیریم و مساحت سقف را ۱۴۰ مترمربع فرض کنیم هزینه جرثقیل ۳۵ هزارتومان به ازای هر مترمربع زیربنا خواهد شد.

هزینه جرثقیل در هر مترمربع زیربنا
۳۵ هزارتومان
هزینه جرثقیل در سازه بتنی

جرثقیل در اجرای اسکلت بتنی
اجرای اسکلت بتنی در مشهد پروژه مصلی

هزینه پیمانکار اسکلت بتنی

مورد مهم دیگر در هزینه ساخت اسکلت بتنی مربوط به هزینه پیمانکار است. منظور از هزینه اجرای اسکلت بتنی مبلغی است که بابت اجرای ستون و سقف به پیمانکار پرداخت می‌کنید. در جدول زیر قیمت اجرای اسکلت بتنی به تفکیک سقف هایی که بیشترین کاربرد را دارد آورده شده است. در این قیمت‌ها دستمزد پیمانکار + لوازم کار مثل قالب و جک و … در نظر گرفته شده و تماما بر عهده پیمانکار است.

هزینه اجرای اسکلت بتنینوع سقف
۶۰۰-۷۰۰ هزارتومانتیرچه بلوک
۸۰۰ الی ۱ میلیون توماندال بتنی – سقف وافل
هزینه اجرای اسکلت بتنی

توجه کنید این مبلغ ها مربوط به اجرای اسکلت بتنی در مشهد با ارتفاع سقف معمول می‌باشد. در شهرهای دیگر ممکن است قیمت ها متفاوت باشد.

عوامل موثر بر قیمت پیمانکار اسکلت بتنی

  • نوع سقف : به غیر از سقف تیرچه بلوک که هزینه اجرای کمتری در مقایسه با دیگر سقف‌ها در سازه بتنی دارد مابقی سقف ها مثل دال و وافل قیمت اجرا تقریبا یکسانی دارند. در مطلب دیگری با موضوع هزینه اجرای سقف تیرچه بلوک این مورد را دقیقتر بررسی کرده ایم.
  • ارتفاع سقف : مثلا در پروژه های تجاری از آنجایی که ارتفاع سقف ها بلند است هزینه زیرسازی سقف نیز بیشتر می‌شود. در پروژه های مسکونی معمولا ارتفاع کف تا کف را ۳.۶ متر در نظر می‌شود و تا ۴ متر نیز معمولا با همان قیمت اسکلت بتنی اجرا می‌شود. اما اگر ارتفاع سقف ها از ۴-۴.۵ متر بیشتر باشد قیمت اجرای اسکلت بتنی درصدی افزایش پیدا می‌کند.
  • متراژ سقف : هرچه متراژ سقف کمتر باشد سود پیمانکار کمتر می‌شود. بنابراین اگر متراژ سقف از حدی کمتر باشد (مثلا کمتر از ۱۴۰ مترمربع) پیمانکار باید با مبلغ بیشتری پروژه را قبول کند.
  • پلان پیچیده : در برخی از پروژه های ویلا مثل پروژه ویلا طرقبه که اجرا کردیم هم پلان پیچیده بود و هم کنسول های بلندی در ارتفاع ۸ متری داشتیم که هزینه اجرای اسکلت بتنی تقریبا حدود ۵۰٪ نسبت به قیمت های معمول افزایش داشت.
  • شرایط خاص : در مواردی مثل پروژه پیروزی که قرار است سقف بروی خانه قدیمی بنا شود علاوه بر زیرسازی سقف جدید باید سقف قدیمی را نیز زیرسازی کنیم تا فشار بتن سقف زیر آنرا خراب نکند.

تصویر زیر پروژه پیروزی را نشان میدهد شما میتوانید با کلیک بر روی نام این پروژه تصاویر مراحل اجرای اسکلت بتنی بر روی خانه قدیمی را مشاهده کنید.

بعد از باز کردن زیر سقف در پروژه پیروزی
اجرای طبقه اضافه بر روی خانه قدیمی در پروژه پیروزی

قیمت دستمزد اجرای اسکلت بتنی

برخی از شرکت ها و کارفرمایان تامین لوازم کار را بر عهده گرفته و کار را به صورت دستمزدی واگذار می‌کنند. در جدول زیر حدود قیمت دستمزد اجرای اسکلت بتنی آورده شده است. در جدول زیر تامین لوازم اجرای کار بر عهده کارفرما است.

دستمزد اجرانوع سقف
۴۰۰ هزارتومانتیرچه بلوک
۴۵۰ هزارتوماندال بتنی – وافل
قیمت دستمزد اجرای اسکلت بتنی

سایر هزینه‌های اسکلت بتنی

سایر هزینه هایی که در ساخت اسکلت بتنی موثر هستند را مترمربعی ۱۰۰ هزارتومان درنظر میگیریم. این هزینه ها عبارت اند از :

  • نقشه بردار : برای هر سقف ۲ مرتبه حضور نقشه بردار الزامی است. مرحله اول اجرای رامکا ستون ها و مرحله دوم کنترل خیز سقف . معمولا به ازای هر نوبت نقشه برداری حدود ۲ میلیون تومان هزینه دارد.
  • هزینه سیم مفتول : سیم مفتول ۱.۵ برای آرماتوربندی و سایز ۲.۵ برای قالب بندی استفاده می‌شود. مقدار مصرف آن در هر مترمربع زیربنا حدود ۰.۵ کیلوگرم است. اگر قیمت سیم مفتول را کیلویی ۴۰ هزارتومان درنظر بگیریم تقریبا هزینه خرید سیم مفتول در اسکلت بتنی مترمربعی ۲۰ هزارتومان خواهد شد.
  • روان کننده : برای افزایش کارایی بتن به جای شل کردن بتن با آب باید از روان کننده استفاده کنیم.
  • اسپیسر :‌ برای فاصله دادن میلگرد از قالب و تامین کاور بتن معمولا از اسپیسر استفاده میشود.
  • رابیتس : برای گرفتن درزهایی که امکان قالب بندی آن سخت است معمولا از رابیتس استفاده میشود.
  • پلاستیک
  • و ….

جمع کل

مبلغ به ازای هر مترمربع زیربنا
۷۵۰ هزارتومان الی ۱.۲ میلیون تومانمیلگرد
۳۳۰-۳۸۵ هزار تومانبتن
۱۰۰ هزار تومانپمپ بتن
۳۵ هزار تومانجرثقیل
۸۰۰ الی ۱ میلیون توماندستمزد اجرا
۱۰۰ هزار تومانسایر هزینه ها
۲.۱ الی ۲.۸ میلیون تومانجمع کل
جمع کل هزینه های ساخت اسکلت بتنی

توجه داشته باشید که مبلغ بالا بدون در نظر گرفتن هزینه فونداسیون است.

در این مطلب هزینه ساخت اسکلت بتنی در سال ۱۴۰۳ (با سقف وافل) را بررسی کردیم. سعی می‌کنیم این قیمت‌ها را همواره بروز نگه داریم تا بتوانید هزینه اسکلت بتنی پروژه خودتان را به طور تقریبی برآورد کنید. همچنین در صورتیکه قصد برآورد هزینه اسکلت فلزی را دارید میتوانید به مطلب مربوطه در سایت کارکشته مراجعه کنید.

روشهای کاهش هزینه اسکلت بتنی

۱- طراحی سازه و سبک سازی

وظیفه طراح سازه این است که طرحی اقتصادی و ایمن تهیه کند. همچنین طراح سازه باید طرحی اجرایی تهیه کند و این طرح باعث دردسر در اجرا و افزایش هزینه های جانبی نشود. پیشنهاد میکنیم نتایج تعدادی از نمونه کارهای طراحی سازه ما را مشاهده کنید.

۲- گرفتن تست خاک

اگر طراح سازه مشخصات خاک محل پروژه شما را نداشته باشد به ناچار باید سازه ای دست بالا طراحی کند که باعث افزایش هزینه اسکلت بتنی خواهد شد. مشخصات خاک مثل تیپ خاک – چسبندگی و زاویه اصطکاک داخلی خاک مواردی هستند که توسط آزمایشگاه مکانیک خاک گزارش می‌شوند. مثلا اگر طراح سازه تیپ خاک را نداند به ناچار باید ۳ اختیار کند درحالیکه ممکن است ۲ باشد. همچنین طراح سازه اگر گزارش مکانیک خاک را نداشته باشد ناچارا چسبندگی خاک را صفر درنظر میگیرد که در واقعیت احتمالا اینطور نباشد.

مثلا در مشهد برای پروژه های بیشتر از ۵ سقف و یا ۸۰۰ مترمربع زیربنا گرفتن تست خاک الزامی است. برای پروژه های کوچک که تست خاک برای آنها الزامی نیست اگر تیپ خاک محل پروژه ۳ باشد بنابراین شاید ارزش تست خاک گرفتن نداشته باشد چون طراح بدون داشتن گزارش مکانیک خاک هم تیپ خاک را ۳ فرض می‌کند ولی اگر تیپ خاک ۲ باشد بهتر است تست خاک انجام شود تا باعث سبک تر شدن نتایج طراح سازه و کاهش هزینه اسکلت شود.

۳- سقف تیرچه بلوک به جای وافل یا دال تخت

با اینکه در سقف وافل و دال تخت از آنجایی که بتن ریزی سقف و تیرچه ها در یک مرحله انجام می‌شود از نظر کیفیت بالاتر از تیرچه بلوک هستند ولی اگر به دنبال کاهش هزینه اسکلت بتنی و افزایش سرعت کار هستید از سقف تیرچه بلوک استفاده کنید. البته این مورد را در نظر بگیرید که در دهانه های بلند از سقف تیرچه بلوک نمی‌توان استفاده کرد. ولی در اغلب پروژه های مسکونی ما دهانه بلند نداریم و میتوانیم با تیرچه ریزی صحیح از سقف تیرچه بلوک استفاده کنیم.

۴- استفاده از تیرچه پیشتنیده به جای تیرچه معمولی

استفاده از تیرچه پیشتنیده به جای تیرچه معمولی در اغلب پروژه ها به صرفه تر است و باعث کاهش هزینه اسکلت بتنی خواهد شد. قبل از خرید تیرچه پیشتنیده حتما قیمت آنرا با درنظر گرفتن هزینه حمل و نقل با تیرچه معمولی مقایسه کنید و بعد اقدام به خرید کنید. البته این مورد را هم بگوییم که روش تولید اغلب تیرچه های پیشتنیده ایراد دارد و عملا تیرچه هایی که تولید می‌کنند پیشتنیده نیست.

مهندس علی زارع
مهندس علی زارع

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا 129

به این مطلب امتیاز دهید.

237 پاسخ
  1. مجید کرمی
    مجید کرمی گفته:

    درود جناب مهندس
    ببخشید برای ملک تجاری 3 طبقه شامل زیرزمین، همکف و طبقه بالا
    متراژ زمین 80 متر پیشنهاد شما اسکلت فلزی هست یا بتنی؟
    هزینه تقریبی هر کدوم چقدر میشه؟

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام برای انتخاب اسکلت بتنی یا فلزی باید پلان معماری مشخص باشه.
      تا پایان سقف ها متری حدود 3-3.5 میلیون تومن درمیاد. سازه بتنی حداقل متری 200 هزارتومن کمتر درمیاد.

      پاسخ
  2. محسن عسگری
    محسن عسگری گفته:

    سلام جناب مهندس
    ضمن تبریک سال نو
    اگه امکان داره میخواستم بپرسم برای یه ساختمون ۳ طبقه و هر طبقه ۱۶۰ متر اگه از اسکلت بتونی استفاده کنیم هزینه کل فندانسیون و اسکلت تقریبا چقدر میشه؟(ارتفاع طبقه اول ۴ متر)

    پاسخ
  3. امین
    امین گفته:

    سلام مهندس ،ممنون بابت حوصله و پاسخگویی شما
    من یه ملک 200 متری دونبش دارم، میخام 5 طبقه روی پیلوت و هر سقف 180 متر زیر بنا احداث کنم، ممنون میشم ح.صله کنید و بفرمائید ،در مرحله سفت کاری یعنی ،فونداسیون ،اسکلت و سقف ،به ازای هر متر چقدر هزینه باید بکنم؟

    پاسخ
  4. نبی کرمی
    نبی کرمی گفته:

    سلام
    در حال نوشتن قرار داد یک پروژه مشارکت ساخت وساز هستیم. دو همسایه هستیم و دو ویلایی 200 متری را داریم. قرار است یک سازنده دو ویلایی را تجمیع کند و 5 طبقه هر طبقه دو واحد هر واحد حدود 125 متری و یک طبقه پنت هاوس دو واحدی هر واحد حدود 95 متری بسازد. درصد شراکت حدود نصف، نصف است.
    موارد حقوقی را از سایتتان مطالعه کردم بسیار راهگشا و مفید بود بسیار متشکرم. قرار داد را تقریبا تمام کرده ام اگر توصیه ای دارید متشکر می شوم راهکار بفرمائید.
    در مورد سقف سوالی دارم : دهانه هر ویلایی حدود 6.5 متر و دهانه هر دو ویلایی 13 متر می باشد آیا سقف وافل می تواند اجرا شود و تفاوت قیمت چقدر خواهد بود که به سازنده هم اجحاف نشود.
    متشکرم در پناه خدا باشید.

    پاسخ
      • نبی کرمی
        نبی کرمی گفته:

        سلام ببخشید دیر شد تا کاملش کردم طول کشید قرارداد را به شماره ایتا فرستادم متشکرم و در پناه خدا باشید

        پاسخ
  5. نیما خانعلی پور
    نیما خانعلی پور گفته:

    سلام مهندس وقت بخیر ، هزینه احداث مرغداری ۲ طبقه که شامل فونداسیون و اسکلت بتنی و سقف و دیوار چینی میشه حدودا متری چقدر در میاد ؟
    با تشکر

    پاسخ
  6. قاسم صیام
    قاسم صیام گفته:

    درود.جناب مهندس مساحت زمین ۴۵۰ متر مربع را می خواهیم ۷ طبقه هر طبقه ۳واحد ۱۲۰متربع ساختمان بتنی احداث نماییم.در اینصورت هزینه هر متر مربع چقدر است؟با سپاس بیکران

    پاسخ
  7. عباس بیریا
    عباس بیریا گفته:

    سلام و ارادت.جناب مهندس یه سوال داشتم. توی جدول هزینه های اجرای اسکلت بتنی چرا هزینه دستمزد را ۸۰۰تا ۹۰۰هزار تومان زدید؟ در صورتی که الان در تهران دستمزد اجرای اسکلت بتنی با تجهیزات قالب با پیمانکار متری ۳۰۰هزار تومان انجام میشه. ممنون میشم دلیل ان را توضیحی بدهید. سپاس

    پاسخ
  8. مهدی
    مهدی گفته:

    سلام.
    مهندس جان ارادمندم.
    یه زمین ۱۲ در ۹ دو نبش داریم. مجوز ۷۰ درصد گرفتیم.
    ۸ در ۹ بخواهیم یک واحد دوبلکس بسازیم.
    اسکلت چقدر هزینه داره ( شفته،فونداسیون، سقف و ستون)

    پاسخ
  9. abolfazl
    abolfazl گفته:

    سلام جناب مهندس زارع
    واقعا دم شما گرم که با سعه صدر جواب مهندسی و منطقی می دهید
    1) جسارتا فضای وید در طراحی سازه های دوبلکس در جهت پرداخت دستمزد اجرای اسکلت چطور محاسبه می شود؟
    2) این محاسبه هزینه که برای اجرای هر متر مربع اسکلت بتون انجام دادید ایا بدون احتساب فونداسیون کف هست؟
    3) هزینه هر متر مربع فونداسیون کف چقدر است؟
    4) دستمزد اجرت برای اجرای اسکلت بتون برای 3 طبقه به متراژ 540 متر مربع که طبقه 2 و 3 دوبلکس هست در سال 1401 را می فرمایید؟ کلیه لوازم مثل قالب و جک و سیم و… به عهده پیمانکار بود؟
    با تشکر از شما

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام معمولا ما بازشوهای بزرگتر از ۱۲ مترمربع از متراژ کسر میکنیم ولی کمتر کسر نمیکنیم. در کل توافقی است.
      هزینه فونداسیون درنظر نگرفتیم. در مورد فونداسیون در مطلب هزینه فونداسیون صحبت کردیم. حدودا بر اساس زیربنا کل متری ۵۰۰ هزارتومن درمیاد. بازم بستگی ب کار داره
      هزینه اسکلت بتنی ب ارتفاع سقف ها و پیچیدگی پلان وابستگی زیادی داره. مثلا پارسال اسکلت بتنی با ارتفاع ۳.۵ متر با سقف تیرچه حدود ۴۰۰ و سقف وافل و دال حدود مترمربعی ۵۰۰ هزارتومن بود.

      پاسخ
  10. سعید احمدی
    سعید احمدی گفته:

    سلام مهندس
    ببخشید یه زمین 8*15 داریم که برای اجرای 4 سقف نقشه تهیه کردیم الان دو سقف اجرا کردیم اسکلت بتنی
    میخواستم بدونم الان بخوایم اجرا کنیم همین دوسقف به همراه فونداسیون چقد هزینه میبره؟ با این توضیح که دو سقف اجرا شده 1.4 متر برای بالکن اضافه شده

    پاسخ
      • سعید احمدی
        سعید احمدی گفته:

        مهندس الان تو شهر ما بتن متری ١/۵٠٠ هستش و میلگرد هم الان میانگین کیلویی ٢٣ تا ٢۴ هزار تومنه و من بر اساس نقشه حدود ٩ تن میلگرد و ١٢٠ متر بتن مصرف کردم هر جوری حساب میکنم متری سه میلیون نمیشه
        اگه امکانش هست یکیم بیشتر توضیح بین ممنون

        پاسخ
        • علی زارع
          علی زارع گفته:

          سلام ما هم حدودی نوشتیم که ب درد تقریبا همه بخوره
          اگه بخواین دقیقتر محاسبه کنین باید قیمت پیمانکار هم تو شهر خودتون استعلام بگیرید و همچنین هزینه خاکبرداری و تجهیزکارگاه و ….

          پاسخ
  11. حسین گودرزی
    حسین گودرزی گفته:

    سلام واحترام آقای مهندس
    در مورد قیمت اجرای ستون و سقف به طور جداگانه توضیح میدید. معمولا سقف و ستون رو باهم حساب میکنن ما اگر فقط ستون اجرا بشه قیمتش چند درصد قیمت اجرای ستون و سقف باهم، حساب میشه؟؟

    پاسخ
  12. محمد
    محمد گفته:

    سلام یه ساختمان 60 متری از فنداسیون و دیوارچینی و سقف تیرچه بلوک،هزینه چقدر میشه تا اتمام سقف ؟

    پاسخ
  13. شاهین
    شاهین گفته:

    سلام مهندس من یک زمین 600 متری دارم میخام 300 مترشو بنا بسازم زیرزمینشو استخرکنم و همکف پارکینگ و چهار طبقه روی پارکینگ یعنی هر سقف 300 متر هزینه ساخت چند در میاد

    پاسخ
  14. mehdi
    mehdi گفته:

    سلام جناب مهندس
    زمین ۱۴۵ متری دارم میخواستم بدونم هزینه ساخت برای ۳ طبقه مسکونی به همراه طبقه اول پارکینگ
    از صفر فنداسیون تا کلید با ساخت سازه بتنی چقدر میشه ؟

    پاسخ
  15. مجيد نجاريان
    مجيد نجاريان گفته:

    سلام آقاي مهندس
    من يك زمين به مساحت 230 متر دارم حدود 8 در 29 متر
    تصميم دارم يك سه طبقه با فونداسيون بتن بسازم بنظر شما هزينه تمام شده سفتكاري و تمام شده ساختمان چقدر ميشود ؟
    بسيار سپاسگزارم

    پاسخ
  16. بهار
    بهار گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    زمین ۱۰۸ متری دارم که با تعریض حدود ۸۸ متر میشه، سوال اولم اینه که مجوز ساخت دوطبقه هر طبقه دوبلکس بهم میدن یا خیر، و اینکه چه متراژی اجازه ساخت دارم، آیا میتونم چند متری خلاف بسازم، و هزینه تمام شده ساختمان در هر متر چقدر در میاد، و چند تا سقف با پارکینگ نیازه که بزنم؟ ممنونم میشم پاسخ سوال هامو دریافت کنم 🙏

    پاسخ
      • محمد
        محمد گفته:

        سلام مهندس ما یک زمین با زیر بنا ۲۴۰ متر داریم می‌خواهیم یک پیلوت و سه طبقه دو واحدی دربیاریم مجموعا هزینه اسکلت و فنداسیون چقدر میشه ممنون از راهنماییتون

        پاسخ
    • الف
      الف گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      ببخشید اگر بخوایم‌تو یه زمین با متراژ ۱۶۲متر، شناز افقی و‌عمودی بزنیم و‌یه طبقه پارکینگ سراسری و یه طبقه فقط قوطی اشه بدون‌پارتیشن بندی ، هزینه اش تقریبا چقدر میشه و اینکه وقتی میگید متر مربع اونوقت برای این زمین یه کف ۱۶۲یه سقف۱۶۲و طول و عرض ها هر کدوم ۱۶۰،۱۶۰و۲۰و ۱۲۰ر هم جمع میزنید و مثلا برای یک زمین با متراژ ۱۶۲که میفرمایید متری فلان الان برای همین زمین میشه ۸۴۴متر؟!؟

      پاسخ
  17. علی
    علی گفته:

    سلام وقت بخیر مهندس

    هزینه اجرای یک پیلوت وسه طبقه اسکلت بتنی+نبش کشی الان چقدر درمیاد؟ ممنون

    پاسخ
  18. حمزه
    حمزه گفته:

    سلام مهندس من زمینی ۲۰۰متردارم درشمال ۱۰ در۲۰ می خواهم اسکلت بتنی ۲ دهنه مقازه درطبقه او ل بایک درورودی در۲ طبقه ۱۲۰متری مسکونی فقط اسکلت بتنی متری چقدرتمام میشود

    پاسخ
  19. محمد
    محمد گفته:

    سلام مهندس ارادت.من ی زمین ۲۰۰ متری ۱۰ در ۲۰ دارم میخوام دو تا سقف بزنم در واقع فونداسیون ستون ها همکف و ستون ها و سقف طبقه اول میخواستم بدونم اگه دو تا ۱۲۰ متر بخوام اسکلت بزنم هزینه اسکلت با فونداسیون چقدر در میاد.

    پاسخ
  20. علیرضا
    علیرضا گفته:

    سلام مهندس جان
    می خواستم ببینم هزینه اجرای اسکلت سقف اول از یک ساختمان 3 طبقه متراژ هر طبقه 140 متر چقدر می شود؟ (شفته و شمع ها رو اجرا کردم).

    پاسخ
  21. حجت
    حجت گفته:

    سلام مهندس خسته نباشی..وافل متر مربع چقدر کار می کننن..شمع وفونداسیون کارشده فقط طبقات مونده ..هر سقف ۵۰۰۰ متر هست لطفا راهنمایی کنید بدونه ابزار

    پاسخ
  22. حجت
    حجت گفته:

    سلام خسته نباشی مهندس..بی زحمت یه راهنمایی کنید ..یه کاری هست پارکینگ طبقاتی هست ۵۰۰۰ متر زیربنا. که شمع فونداسیون کارشده ستون سقفش مونده. که سقف هم وافل هست…میشه بی زحمت راهنمایی کنید که مترمربع چه قیمتی بگم برا کار…بزار هم پایه شرکت هست..بتن .ارماتوربندی .قالب بندی..همشو میگه مترمربع یه قیمت کلی بگو…لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  23. بهروز غفاری
    بهروز غفاری گفته:

    سلام
    ممنون ازشما وسایت خوبتون
    اگه میشه قیمت اجرای سقف دال ۴متری و ۶ متری به صورت دست مزدی و قیمت بتن ریزی در هر متر مکعب رو برام بگید
    قیمت اجرای دست مزدی دیوار برشی ارتفاع ۴ متر
    ممنون از شما

    پاسخ
  24. جلال
    جلال گفته:

    با سلام زمین دارم ۲طبقه با پلوت مزد دست بدون مصلح می خواهند از ۳۴۰۰تا ۳۷۰۰ قرار دادببندند نظر شما چطور است

    پاسخ
  25. حسن
    حسن گفته:

    سلام
    در اخبار چند ماه قبل اعلام شد هزینه هر متر مربع ساختمان یک طبقه ۹ میلیون به بالاست امروز اعلام شد ۵ میلیون به بالا
    چطور این ممکنه؟
    سوال دوم
    هزینه هر متر مربع پی و اسکلت و سقف بتنی ساختمان یک طبقه همه رو هم الان چقدر میشه

    ممنونم

    پاسخ
  26. محسن
    محسن گفته:

    سلام مهندس
    وقتتون بخیر
    لطف میفرمایید قیمت ساخت هر متر مربع،
    5 واحد تجاری یک طبقه ، اسکلت بتنی ، سقف تیرچه ، ارتفاع 5 متر ، مساحت کل 335 مترمربع
    لطفا هزینه فنداسیون رو هم بفرمایید .
    ممنون

    پاسخ
  27. خسرو
    خسرو گفته:

    سلام مهندس
    ّبراورده هزینتون برای فندانسیون و 6 تا اسکلت بتونی با کمترین ضخامت استاندارد بدون سقف برای یک ویلا نقلی 6*9 فلت چقدر هستش ک مناسب شمال هم باشه؟

    پاسخ
  28. مهرو
    مهرو گفته:

    سلام مهندس من یه زمینی دارم در شیراز که زیر بنای آن ۷۱۲ متر است و ۴ سقف دارد . می شه لطفا بگید هزینه هر طبقه با فوندانسیون چقدر میشه و هر سقف چقدر طول میکشه تا بالا بیاد؟

    پاسخ
  29. بهمن
    بهمن گفته:

    با سلام مهندس.یه زمین ۱۵۵متری موجود هست هر طبقه ۱۰۰مترهزینه ساخت ۴طبقه روی پیلوت در کل چقدر میشود

    پاسخ
    • رضا
      رضا گفته:

      سلام مهندس بعضی ساخت و ساز ها بخاطر کمبود هزینه بعضاً با نصف قیمتی که شما فرمودید تمام شده برای سقف و ستون و اسکلت بتنی در حد دو طبقه،کمتر کردن استفاده میلگرد در ساختمان و غیره.بنده زمینی دارم 200متر آیا با متری یک میلیون تومان میتونم به سقف و ستون بتنی برسونمش‌.ممنون میشم در مورد نهایت صرفه جویی و کم کردن مصالح توضیحی بدهید.برای ساخت زمین کمبود بودجه دارم و همچنین مجوز ساخت هر طبقه چقدر شهرداری منطقه دریافت میکند برای حدود صد متر زیر بنای زمین برای هر طبقه

      پاسخ
      • علی زارع
        علی زارع گفته:

        سلام هزینه جواز ساخت باید از شهرداری یا دفاتر پیشخوان شهرداری منطقه خودتون بپرسین
        در مورد هزینه ساخت اسکلت موقعی میتوان با دقت بالا برآورد کرد که نقشه سازه طراحی شده باشه. با مبلغی که شما فرمودید قابل انجام نیست.

        پاسخ
  30. محسن خطیبی
    محسن خطیبی گفته:

    سلام
    وقت بخیر
    با توجه به محاسبات شما
    در مجموع تفاوت هزینه سازه بتونی و فلادی چقدر هستش
    البته من برای یه ملک ۳۳۰ متری با ۷ سقف دارم با زیر بنای ۱۴۰۰ متر مربع ؟

    پاسخ
  31. پویا
    پویا گفته:

    سلام مهندس یه زمین ۱۵۰ متری دارم میخوام ۵۰ متر رو بنا بگیرم قیمت فونداسیون و پیلوت و یه سقف بالا چند میشه؟

    پاسخ
  32. علی
    علی گفته:

    سلام.مهندس جان.بنده ی زمین ۲۲۰ متری دارم .میخوام بنای ۱۰۰ متری برای ویلا تو شمال درست کنم هزینه فنداسیون و سقف و دیوارها.چقدر میشه

    پاسخ
  33. علی ولیزاده
    علی ولیزاده گفته:

    سلام – مهندس عزیر برای ساخت کامل اسکلت (:فونداسیون، ستون‌ها، تیرچه بلوک، یونولیت و …) یک ساختمان 4 طبقه (:طبقه هم کف، اول، دوم و سوم هرکدام 150 مترمتر مربع کلا 600 متر مربع) چقدر میلگرد لازم است؟ هزینه تقریبی چقدر است؟

    پاسخ
  34. اسماعیل زا ع
    اسماعیل زا ع گفته:

    سلام مهندس جان من پیمانکار ساختمان هستم درصورتی که جایی نیاز به پیمانکار بود خوشحال میشم فرمون ببرم مهندس جان کار سازه از صفر تا صد رو انجام میدیم با یک تیم مجرب و حرفه ای

    پاسخ
  35. شهریار
    شهریار گفته:

    سلام مهندس خسته نباشید، یه زمین دارم به متراژ 100متر 10×10 میخوام یه طبقه مسکونی و یه طبقه پیلوت بزنم بتنی.متری چقد درمیاد کلا

    پاسخ
  36. سیروس
    سیروس گفته:

    سلام و روز شما بخیر
    هزینه اجرای قالب بندی استخر بتنی چقدر در میاد و اینکه مراحل اجرای استخر به جه صورت هست ، و اینکه هزینه قالب بندی راه پله چرخشی چقدر در میاد

    پاسخ
  37. علی
    علی گفته:

    سلام و ارادت آقای مهندس
    هزینه قالب بندی بتن برای سقف و ستون چقدر در میاد،
    یه سوال دیگه هم داشتم، آیا هزینه اجرای راه پله چرخشی بتنی با ساده متفاوت است و اگر بلی، حدودا چقدر هست .
    سپاسگزارم

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام بستگی ب کار داره
      هر مترمربع زیربنا از 500 هزارتومان ب بالا
      متراژ راهپله معمولا 2 برابر مساحت حفره راهپله در نظر گرفته میشود.

      پاسخ
  38. تورج
    تورج گفته:

    با سلام و احترام
    مهندس جان جهت احداث یک فونداسیون بر ای ۵ طبقه و احداث فقط همکف به متراژ ۲۰۰ متر مربع وبه ارتفاع ۶ متر مربع محبت فرموده بفرمایید کلا هزینه چقدر میشود وبرای فونداسیون و ۱۶ ستون چه سایز وچه تعداد میلگرد نیاز است با تشکر فراوان از بذل محبت تان ضمنا مهندس متراژ فونداسیون هما ۲۰۰ متر مربع برای ۵ طبقه هرواحد ۲۰۰متر میباشد

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام برای برآورد هزینه ها باید نقشه های سازه طراحی بشه
      حدودی هزینه فونداسیون به ازای هر مترمربع زیربناکل ساختمان ۵۰۰ هزارتومان درنظر بگیرید.
      منظور از زیربنا کل مجموع مساحت همه سقف هاست.

      پاسخ
  39. Mohsen
    Mohsen گفته:

    سلام وقتتون بخیر،
    هزینه تقریبی ساخت ویلا بتنی به متراژ ۳۰۰ متر در دو طبقه در ۱۰۰۰ متر زمین چقدر تخمین زده میشه؟

    پاسخ
  40. امین موسوی نژاد
    امین موسوی نژاد گفته:

    درود وقت شما بخیر
    من پروانه ساخت یک ساختمان ویلایی درب حال دوبلکس با زیر بنا 230 متر اسکلت بتنی دارم
    میلگرد مصرفی را تهیه کرده ام برای اتمام اسکلت (بتن مگر ، بتن مصرفی تیرچه و بلوک و دستمزد ها و هزینه های جانبی ) چقدر نقدینگی لازم دارم

    پاسخ
  41. م .رضا.د
    م .رضا.د گفته:

    با سلام جناب آقای مهندس
    ساختمانی دارم با 14 ستون ، در هر ستون 12 میلگرد 18کار شده است برای ساخت طبقه دوم که مجوز دارد باید از چه میل گردی استفاده کنم ؟
    ، ارتفاع ستون ها در طبق دوم اگر بخواهم دو هشتاد باشد پول بتون ریزی و … با تمام موارد ذکر شده که فرمودید هر ستون چند در می آید ؟ …

    پاسخ
  42. عباس
    عباس گفته:

    سلام مهندس. بر فرض اینکه یک واحد مسکونی صد متری رو اسکلت بندی و دیوار چینش کردیم و حدود یک میلیارد هزینه برداشت متناسب با این هزینه کارهای داخل ساختمان حدودا چقدر هزینه بر می داره (کاشی و سیم‌کشی و لوله کشی و کل هزینه های داخل ساختمان)؟

    پاسخ
  43. جعفر اشنود
    جعفر اشنود گفته:

    سلام مهندس یه ساختمان دوطبقه با 110متر بنا برای هرطبقه چقدر هزینه نیاز داره ،ممنون میشم

    پاسخ
  44. احسان عباسی
    احسان عباسی گفته:

    سلام مهندس
    با تشکر از مطالب مفید ذکر شده
    میخواستم بدونم هزینه فندانسیون و اسکلت ۴ طبقه ساختمان برای یه زمین ۱۵۵ متری در صورتی که در ابتدا فقط طبقه همکف و اول ساخته شود چقدر میشود
    ممنون

    پاسخ
    • ناشناس
      ناشناس گفته:

      سلام مهندس خسته نباشید هزینه دیوار برشی بتنی در ساختمان نسبت به ساختمان باستنون بتنی که دیوار نداشته باشد آیا هزینه بیشتری میبرد؟ولی در بقیه ستونها سبک کاری شده است باتشکر

      پاسخ
      • علی زارع
        علی زارع گفته:

        سلام بله
        طراح سازه باید تشخیص بده که نیاز به دیواربرشی داره یا نه
        اگر دریفت یا جابجایی جواب نده یک راه حل استفاده از دیواربرشی هست

        پاسخ
  45. سید حامد
    سید حامد گفته:

    سلام و درود خدمت مهندس
    یک بنا دارم عرض 12در طول 14 قصد ساخت دارم ، اسکلت خالی همکف و دو طبقه روش حدوداً چقدر میشه

    پاسخ
  46. امین سیف
    امین سیف گفته:

    سلام جناب مهندس..وقت عالی بخیر.
    من یه ساختمان ویلایی با یه طبقه پیلوت و دو طبقه بالا، نیمه ساز با اسکلت بتنی خریدم، میخواستم طبقه سوم رو گسترش بدم و از وسعت زیاد بالکن کم کنم و به ساختمان اضافه کنم،تقریبا 4متر و نیم طول در 8متر و نیم عرض ، سقف و ستون اضافه میشه…الان هزینه اش چقدر میشه؟؟
    سپاسگزار شما بابت مطالب مفید شما.

    پاسخ
  47. علیرضاجعفری
    علیرضاجعفری گفته:

    سلام مهندس خسته نباشید بنده یه آپارتمان سه طبقه با بام تهرانی رو الان اسکلت و سقفها رو زدم و خشک کردم میخواستم بدونم هزینه الان شروع به آجر چینی و کارهای دیگه رو انجام بدم تا چه مبلغی نیاز هست متراژ سه تا سقف 180متر است

    پاسخ
  48. ali reza
    ali reza گفته:

    سلام مهندس
    هزینه اسکلت بتنی ( با فنداسون و دوتا سقف )برای دو واحد تجاری سر جمع 140 متر ( دو. واحد 70 متر ی ) و یک واحد مسکونی105 متری بالای آن چقدر در میاد

    پاسخ
  49. عباسی
    عباسی گفته:

    درود جناب مهندس
    من یه قطعه زمین شهری دارم به متراژ 180 متر وبودجه ام 1میلیارد هست ، خودم هم شاغل هستم و درآمد دارم ، سوالم اینه با 1 میلیارد میتونم فونداسیون یه آپارتمان 4 طبقه را بریزم؟

    پاسخ
  50. مجتبی
    مجتبی گفته:

    سلام مهندس ما یک ساختمان ویلایی قدیمی به متراژ ۲۶۰ متر زمین و ۳ طبقه داریم با شرایط الان هزینه هر مترمربع ساخت آپارتمان ۴ طبقه روی پیلوت (اسکلت بتنی ) چقدر می شود؟

    پاسخ
  51. سعید
    سعید گفته:

    سلام و وقتربخیر خدمت شما مهندس عزیز
    ملکی کلنگی با متراژ ۲۰۰ متر به صورت مشارکتی بستم که از این ۲۰۰ متر ۱۸۰ متر سقف میخوام بزنم .از این ۱۸۰ متر ۲۵ متر بابت راه پله و اسانور کسر میشه که خالصی ما ۱۵۵ متر مربعه .
    هزینه ساخت در شهر ما متری ۸ میلیونه و فروش متری ۱۵ میلیون
    از اونجا که باید دو واحد به صاحب زمین بدم برای برای من ۳ واحد میمونه .(کلا ۵ واحده با یک پیلوت )
    طبق حساب سرانگشتی برای ۶ سقف مبلغ ۷۲۰۰ هزینه میشه
    از اون طرف من از فروش ۳ واحدم که ۴۷۵ متر مربعه ۷ میلیارد گیرم میاد
    یعنی به حساب من ۲۰۰ هم ضرر میدم .بنظرتون کجا رو دارم اشتباه میکنم ؟

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام وقت بخیر محاسباتتون درسته
      مشارکت در ساخت این ملک توجیه نداره
      فقط هزینه ساخت باید بر اساس زیربنا کل حساب کنین یعنی ۶ سقف ۱۸۰ مترمربعی یعنی ۱۰۸۰ مترمربع که اگه متری ۸ میلیون تومن هزینه درنظر بگیرید میشه حدود ۸.۶ میلیارد تومن

      پاسخ
      • یاسین
        یاسین گفته:

        سلام مهندس
        بنده یه زمین در متراژ ۷/۳۰×۲۰ یعنی حدودا ۱۵۰ متر مربع،مجوز ۱ پیلوت و ۳ طبقه رو میدن به متراژ ۹۰ متر هر طبقه فقط میخوام بدونم با فنداسیون و اسکلت و تیرچه های هر طبقه چقدر اهن و دست مزد جوشکار و پی و تا خر پشته دستمون و میگیره

        پاسخ
  52. منصوری
    منصوری گفته:

    زمین مورد نظر مجوز ۴ طبقه داره.آپارتمان نوساز متری۲۶ میلیونه.
    نگرانی الان اینه که افزایش ناگهانی قیمت مصالح پیش بیاد و برای ساخت، با کمبود بودجه مواجه بشیم.
    به نظر شما، میشه به ثبات قیمتها امید داشت؟

    پاسخ
  53. منصوری
    منصوری گفته:

    https://karkoshte

    سلام مهندس
    من یه سوال دارم راجع به فروش ساختمان که با پولش زمین بخرم شخصی بسازم.
    ملک ۲ طبقه ۱۱سال ساخت که متری۲۳ میلیون قیمت گذاری شده و مهندسی ساز هستش.در ازای زمین متری ۱۶ میلیون تومن حوالی همین ساختمان.با کمک راهنمایی های محاسباتی سایت شما، در حال حاضر از نظر هزینه، امکانش هست که با مبلغ فروش ساختمان، زمین بخریم و بسازیم.به شرطی که قیمتها بالا نره.
    آیا با توجه به «تورم روز به روز» ، شما این کار رو عاقلانه میدونید؟
    ( هدفم اینه که با نقشه بهتر و متراژ بیشتر ساختمان نو داشته باشم.)
    با تشکر

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام بله ولی بستگی داره ب ملکی که قرار هست بخرین
      باید ببینین این ملک چند طبقه مجوز ساخت داره و آپارتمان نوساز در اون منطقه متری چند فی میخوره

      پاسخ
      • منصوری
        منصوری گفته:

        منظور محاسبه سود حاصل از ساخت هست؟ که فرموده بودید اگر بین۳۰٪تا۴۰٪ باشه خوبه؟
        یعنی اگر به چنین سودی برسیم،میتونیم از افزایش احتمالی قیمت مصالح چشم‌پوشی‌کنیم؟

        پاسخ
  54. فرزانه
    فرزانه گفته:

    سلام وقت بخیر
    تشکر بابت سایت خوب و مطالب مفید
    مننون میشم مجموع هزینه ساخت هر ستون به ابعاد ۰.۵×۰.۵×۳ متر رو بگید.

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام وقت بخیر
      باید بر اساس نقشه های سازه حساب بشه
      مقدار بتن مصرفی در هر ستون با این ابعاد میشه حدود ۶۵۰-۷۰۰ هزارتومن
      میلگرد هم بستگی ب نقشه داره

      پاسخ
  55. amir
    amir گفته:

    سلام خسته نباشید هزینه اجرای اسکلت بتنی برای یه زمین 200 متری که شهرداری 125 متر اجازه ی ساخت داده یه پیلوت و دو طبقه هزینه فونداسیون و اسکلت حدودا چقدر میشه و اینکه منظور از اینکه مثال میگید متری 3 تومن متری 3 برای 125 متر هست یا 125 رو ضرب در 3 تا سقف کنیم که میشه 375 متر بعد ضرب 3 میلیون کنیم ؟؟

    پاسخ
  56. افشین
    افشین گفته:

    سلام مهندس
    ما یه خونه ویلایی ۹۰ متری قدیمی داریم که میخواهیم بازسازی کنیم.
    متراژ زیر بنا ۷۰ متری میخواهیم در بیاریم.
    طبقه همکف پارکینگ.دو طبقه ساخت.
    هزینه سفت کاری سقف و ستون با اسکلت بتنی یا فلزی چقدر میشه.
    ممنونم میشم اگر راهنماییم کنید.

    پاسخ
  57. عباس
    عباس گفته:

    سلام و عرض ادب
    هزينه اسكلت بتني ويلا تو مازندران يك طبقه پاركينگ ١٥٠ متر و يك طبقه مسكوني ١٥٠ متر چنددر مياد؟

    پاسخ
  58. امینی
    امینی گفته:

    سلام وقت بخیر جناب مهندس .بابت توضیحاتتون ممنونم .
    جسارتا برای ساخت ۸۵ متر زمین با تخریب یک طبقه و ساخت سه طبقه همراه پارکینگ .هزینه اسکلت بتنی تقریبا چقدر تموم میشه .ممنونم

    پاسخ
  59. وحید محمودی
    وحید محمودی گفته:

    با سلام ووقت بخیر.مطالب بسیار عالی بود.جناب آقای مهندس برای یک ساختمان با حدودا 100 متر تجاری و 80 متر پیلوت با تخریب و خاک برداری و دو طبقه و 70 متر راه پله و بهار خواب که جمع زیر بنا 650 مترباشد حدودا اسکلت چند در میاد.ممنون از راهنماییتون.

    پاسخ
  60. علی
    علی گفته:

    عرض سلام و خسته نباشید.
    جناب مهندس لطفا بفرمایید که در یک زمین ۲۰۰ متری زیر بنای ۱۳۰ متر در یک طبق از صفر تا صد متری چند در میاد؟منظورم از اول کار تا زمانی که ساختمون تکمیل بشه بدون شیر آلات و کابینت.
    ممنون میشم جواب بدید.

    پاسخ
  61. علی آراد
    علی آراد گفته:

    درود بر جنابعالی

    جناب مهندس هزینه اجرا فقط در مرحله شنارژ و ستون و سقف واحد تجاری فقط در یک طبقه همکف با زیربنای ۵۳۵ متر مربع در اسفند ۱۴۰۱ چقدر میشود ؟
    ارتفاع سقف ۵ متر است و مساحت زیربنا ۵۳۵ مترمربع زیر به همراه ۱۷۰ مترمربع نیم طبقه در داخل مغازه است

    پاسخ
  62. افشین
    افشین گفته:

    سلام و خسته نباشيد. مهندس جان من در حال گرفتن پروانه ساختمان هستم و پیش بینیم برای ساخت خرداد 1402 می باشد. نظر شما برای آن زمان اسکلت بتن متری چند می افت. زمین شیراز شهر صدرا دو طبقه بروی پیلوت 457 متر زیر بنا
    متشکرم

    پاسخ
  63. رضا
    رضا گفته:

    سلام و عرض ادب خدمت آقای مهندس زارع
    اگر بخواهیم برای شش طبقه ، هر طبقه ۱۷۰ متر مربع ، از اسکلت بتنی شروع کنیم و دیوارکشی کنیم ، هزینه مان چقدر خواهد شد؟
    سپاس از عنایت شما

    پاسخ
  64. شهروز
    شهروز گفته:

    سلام مهندس ،یه زمین بازیربنا۵۶۰مترمربع اگه بخواهیم اسکلت وآجرچینی وسربندیش تمام بشه چقدرهزینه میشه.

    پاسخ
  65. سهراب مومیوند
    سهراب مومیوند گفته:

    مهندس عزیز بسیار سپاسگذارم از نکات کاربردی و آموزنده شما ، انشاللهکه همیشه موفق و پیروز باشید…

    پاسخ
    • ناشناس
      ناشناس گفته:

      سلام
      مطلبتون خیلی خوب بود
      ولی وقتی هزینه اجرای اسکلت را محاسبه میکنیم می بایست هزینه های خاکبرداری و اجرای فونداسیون را هم در نظر بگیرید در محاسبه سقف تیرچه بلوک هزینه یونولیت دیده نشده و قیمت بتن ۳۵۰ هم واقعی نیست به نظر من برای یک ساختمان پلان منظم بدون طبقه منفی برای هرمتر ساختمان ۳۶/. مترمکعب خاکبرداری باید در نظر گرفت که حدودا ۴۰۰۰۰ تومان است
      هزینه بتن و میلگرد فنداسیون
      مقدار بتن فنداسیون حدودا ۱۴/. متر مکعب که با هزینه پمپ میشد ۱۷۰۰۰۰ تومان
      میلگرد ۸ کیلوگرم ۲۲۰۰۰۰ تومان
      هزینه اجرا که در شهرهای مختلف تفاوت دارد ۸۰۰۰۰ تومان
      هزینه یونولیت هر متر سقف ۱/۷ متر مربع ۲۰۰۰۰۰ تومان
      جمع هزینه ها ۷۰۰۰۰۰ توان به هزینه شما اضافه میگردد

      پاسخ
  66. behnam asgarlou
    behnam asgarlou گفته:

    سلام
    الحق والانصاف دستمزیزاد ، خدا قوت
    سپلسگزاری بنده رو پذیرا باشید.
    بسیار مفید و قابل فهم
    بنده عسگرلو هستم و شغل اصلیم تولید و‌اجرای نمای شیشه ای کرتین وال و پنجره ترمال بربک و پی وی سی هست ولی بعداز ۱۷ سال فعالیت درحدواندازه کوچیک برای خودم هم ساختمان میسازم و همیشه از راهنمایی هاتون لذت بردم

    پاسخ
  67. محمدی
    محمدی گفته:

    بنده در شهرستان طالقان 760 مترمربع اسکلت بدنی اجرا کردم با هزینه های متفرقه اتاقهای نگهبانی ..انبار دفتر کارگاه 2 میلیارد تمام شده البته فونداسیون سنگینی داشته مثلا 10 عدد گرد 18 زیر 10 رو باتقویتیها ستونها 60در60 بود 24 عدد گرد 18 پودر ها همین جور بتن400 چون ملک نزدیک رودخانه بود آیا قیمت مناسب است

    پاسخ
  68. فراز
    فراز گفته:

    با سلام جناب مهندس،
    میخواستم ببینم اگر متراژ زیربنا بیش از حد خاصی باشد، قیمت اجرا و مبلغی که در بالا آمده است متفاوت خواهد شد؟

    پاسخ
    • احمد رضا روشن روز
      احمد رضا روشن روز گفته:

      سلام جناب مهندس میخواستم لطف کنید هزینه ۱۴۰ متر زیر بنا طبقه اول . مسکونی دستمزد اجرا چقدر؟وتمام کار با مصالح چقدر میشه در شهر شیراز.ممنون از شما

      پاسخ
      • علی زارع
        علی زارع گفته:

        سلام
        تو همین مطلب در مورد هزینه اجرای اسکلت بتنی صحبت کردیم. فقط اسکلت بتنی و بدون فونداسیون مترمربعی ۱.۸-۲.۳ میلیون تومان درمیاد.
        دستمزد اجرا بستگی داره به نوع سقف . اگر سقف تیرچه بلوک باشه حدود مترمربعی ۵۰۰ هزارتومان اگر وافل باشه حدود ۶۰۰ هزارتومان
        در کل باید براش نقشه طراحی بشه اگر نقشه اجرایی ندارین درخدمتتون هستیم.

        پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *