قیمت آرماتور بندی ۱۴۰۲

قیمت آرماتور بندی 1402
5
(1)

قیمت آرماتور بندی

قیمت آرماتور بندی بستگی به نوع کار دارد. مثلا آرماتوربندی فونداسیون در اکثر مواقع به صورت کیلویی است. قیمت آرماتوربندی دیواربرشی به صورت مترمربع مساحت دیواربرشی است و آرماتوربندی سازه بتنی به صورت مترمربع زیربنا ساختمان است. در ادامه همراه ما باشید تا هر یک از این موارد را بیشتر توضیح دهیم.

نحوه محاسبه قیمت آرماتور بندی فونداسیون

در اجرای فونداسیون معمولا قیمت آرماتوربندی به صورت کیلویی محاسبه می‌شود. البته به شرطی که وزن میلگرد فونداسیون از حدود ۸ تن کمتر نباشد. برای پروژه های کوچک معمولا به صورت کنتراتی یا به صورت متری قیمت آرماتور بندی فونداسیون محاسبه می‌شود.

لازم است به این نکته نیز توجه کنید که در فونداسیون اسکلت فلزی قیمت اجرای صفحه ستون به صورت عددی است. اگر دیوار برشی نیز داشته باشید اجرای ریشه های دیواربرشی در فونداسیون نیز معمولا به صورت عددی است.

تصویر زیر آرماتوربندی فونداسیون به همراه صفحه ستون و ریشه های دیواربرشی در پروژه رضا احمدآباد را نشان میدهد. با کلیک بر روی نام این پروژه میتوانید تصاویر مراحل ساخت این پروژه را مشاهده کرده و نکات اجرایی آنرا نیز یاد بگیرید.

صفحه ستون و ریشه های میلگردهای دیواربرشی
صفحه ستون و ریشه های میلگردهای دیواربرشی پروژه خیابان رضا احمدآباد مشهد

دستمزد آرماتوربندی کیلویی

دستمزد آرماتوربندی فونداسیون حدودا کیلویی ۱۵۰۰ تومان است. این قیمتی است که ما بابت آرماتور بندی فونداسیون پروژه امام رضا در آذر ۱۴۰۲ پرداخت کردیم. البته قیمت پایین تر از این مبلغ نیز پیدا می‌شود. در این حالت هزینه دستگاه قطع و خم آرماتور و همچنین هزینه حمل و نقل آن نیز بر عهده آرماتوربند است. توجه کنید که برش میلگرد باید به صورت سرد انجام شود. هزینه برش سرد از برش گرم (برش با هوا) بیشتر است.

در مطلب هزینه اجرای فونداسیون در مورد آیتم های مختلف هزینه ها به طور کامل توضیح داده ایم.

آرماتوربندی فونداسیون پروژه خیابان امام رضا مشهد
آرماتوربندی فونداسیون پروژه خیابان امام رضا مشهد

قیمت هر متر آرماتور بندی

اما در چه مواردی آرماتور بندی به صورت متری محاسبه می‌شود؟ مثلا در پروژه چاهشک از آنجایی که وزن میلگرد فونداسیون کمتر از ۵ تن بود کیلویی حساب نکردیم. در این پروژه که در تابستان ۱۴۰۲ اجرا شد قیمت هر متر آرماتور بندی فونداسیون را ۱۲۵ هزارتومان پرداخت کردیم. همانطور که گفتیم برای آرماتور بندی فونداسیون ساختمان های کوچک به صورت کیلویی معمولا نیست. یا به صورت کنتراتی است یا متری.

دستمزد آرماتوربندی دیواربرشی همانطور که گفتیم معمولا بر اساس مترمربع مساحت دیوار محاسبه می‌شود. (مثلا مترمربعی ۷۰ هزارتومان). هرچند برای کارفرما بهتر است کل اجرای دیواربرشی را به صورت یکجا واگذار کرده و دستمزد قالب بندی و آرماتوربندی را به صورت جداگانه پرداخت نکند. مثلا ما اجرای دیواربرشی پروژه امام رضا را (با قالب چوبی) مترمربعی ۱۶۰ هزارتومان پرداخت کردیم. این مبلغ بابت دستمزد قالب بندی و آرماتوربندی و بتن ریزی دیواربرشی بوده و تامین قالب چوبی بر عهده پیمانکار است.

دستمزد آرماتوربندی سازه بتنی ۱۴۰۲

به طور کلی اجرای سازه بتنی معمولا به صورت مترمربع زیربنا محاسبه می‌شود. گاهی اوقات نیز بر مثل دیواربرشی بر اساس مترمربع قالب بندی محاسبه می‌شود. اجرای سازه بتنی شامل ۲ بخش کلی است. آرماتوربندی و قالب بندی. دستمزد آرماتوربندی سازه بتنی مقداری کمتر از دستمزد قالب بندی است. مثلا اگر دستمزد اجرای سازه بتنی (بدون لوازم کار) را مترمربعی ۴۰۰ هزارتومان (به صورت زیربنایی) درنظر بگیریم حدودا میتوان مترمربعی ۱۸۰ هزارتومان بابت آرماتوربندی و ۲۲۰ هزارتومان بابت قالب بندی درنظر گرفت. البته این مورد بستگی به کار دارد و در بعضی موارد به طور مساوی دستمزد آرماتوربند و قالب بند پرداخت می‌شود.

اما ما به کارفرما توصیه می‌کنیم که کل مراحل اجرای سازه بتنی را به یک شخص واگذار کند و درگیری های خود با عوامل مختلف را به حداقل برساند. ما آماده اجرای پروژه های ساختمانی شما در شهر مشهد هستیم. به امید دیدار!

مهندس علی زارع
مهندس علی زارع

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا 1

به این مطلب امتیاز دهید.

6 پاسخ
  1. مهدی ناظمی
    مهدی ناظمی گفته:

    سلام بر مهندس بزرگوار، به نظر شما اسکلت یک ساختمان (:فونداسیون، ستون‌ها و سقف‌ها) ۴ طبقه به متراژ هر طبقه ۱۸۰ متر مربع یعنی در کل ۷۲۰ متر مربع کلاً چقدر هزینه دارد؟

    پاسخ
  2. علی نظمی
    علی نظمی گفته:

    در ارومیه آرماتوربندها متر مربعی از ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کار می‌کنند و فونداسیون را هم یک سقف در نظر می‌گیرند. به نظر شما این به صرفه است یا براساس مصرف میلگرد؟

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام سقف بر اساس مصرف میلگرد نیست ولی فونداسیون را میتوان بر اساس مصرف میلگرد اجرا کرد.
      فونداسیون چون اجرای راحت تری دارد از یک سقف دستمزد آن کمتر است. در کل هر شهری به یک صورت دستمزدها محاسبه میشود از چند نفر قیمت بگیرین تا قیمتها دستتون بیاد. ما در زمینه قرارداد بستن میتونیم بهتون کمک کنیم. اگر مایل هستین تماس بگیرید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *