طراحی ویلا در مشهد

طراحی ویلا طرقبه
5
(1)

گروه مهندسی کارکشته در زمینه طراحی ویلا در مشهد فعالیت داشته و مشاوره های رایگان خود را از طریق سایت کارکشته در اختیار کارفرمایان عزیز قرار می‌دهد.

متراژ زمین و طراحی پلان ویلا ارتباط مستقیم به خواسته‌ها و انتظارات شما از یک اقامتگاه دارد. فضاهایی مانند استخر روباز، زمین بازی، آلاچیق و فضای سبز و همچنین فضایی برای پارک ایمن اتومبیل ها در متراژ ویلا تعیین کننده هستند. همچنین برای طراحی ویلای دوبلکس یا تریپلکس باید به متراژ محوطه زمین دقت کرد. پس از بازدید مهندس معمار از سایت و برداشت زمین توسط نقشه بردار، کار طراحی ویلا آغاز می‌شود. پس از این مرحله مهندس عمران کار ساخت باغ ویلا را شروع میکند. بهترین طراح ویلا کسی است که طراحی را طبق سلیقه کارفرما و با در نظر گرفتن نکات فنی و مهندسی اجرا کند. توجه به زیبایی و کاربردی بودن فضا از عوامل اصلی یک طراحی باغ ویلا در مشهد است.

نکات مهم در طراحی ویلا

  • ثبت صحیح ابعاد زمین
  • توجه اقلیم منطقه
  • توجه به قوانین شهرداری و دهیاری و هیئت مدیره در مجتمع‌ها و شهرک های ویلایی
  • توجه به جهت طلوع و غروب خورشید (زاویه تابش خورشید)
  • بافت منطقه (به طور کلی ویلاها و خانه های اطراف)
  • جانمایی ساختمان ـ زمین بازی ـ آب‌نما ـ ساخت استخر و کلیه­ فضاهای مورد نیاز
  • طراحی راه های ارتباطی مناسب بین فضاها
  • طراحی داخلی فضای ساختمان با توجه به میزان نورگیری، ارتفاع طبقات و کاربردهای مد نظر
  • انتخاب نوع متریال مصرفی درفضاهای داخلی و خارجی

انواع سبک های طراحی ویلا

در ادامه همراه ما باشید تا چند نمونه از سبک هایی که در طراحی ویلا استفاده می شود را خدمت شما معرفی کنیم.

سبک مدرن

سبک مدرن ۲ ویژگی اصلی دارد:

  1. استفاده از پنجره های بزرگ و قدی که باعث می شود ساکنان ویلا بتوانند از منظره استخر و محوطه استفاده کنند.
  2. سبک نامنظم و فلت با اینکه محدودیتی در استفاده از مصالح در این سبک وجود ندارد ولی سعی می شود از حداقل تنوع مصالح در آن استفاده شود. معمولا نیز رنگ های سرد و خنثی مثل طوسی در سبک مدرن مورد توجه طراحان ویلا قرار می گیرد.

سبک کلاسیک

طرفداران سبک معماری کلاسیک این سبک را باشکوه میدانند. استفاده از تقارن و حجم های منظم و پرکار باعث شده تا برخلاف سبک مدرن که ساده است در سبک کلاسیک ویلایی باشکوه مثل کاخ های رومیان باستان داشته باشیم. استفاده از ستون های بلند دایره ای از ویژگی های طراحی ویلا به سبک کلاسیک است.

طراحی ویلا کلاسیک
طراحی ویلا کلاسیک

سبک شهری

در شهرها و روستاها با توجه به محدودیتی که در ابعاد زمین و همچنین حضور همسایگان داریم باعث شده نتوانیم ارتفاع سقف ها را از حد مشخصی بیشتر گرفته یا پنجره یا تراس هایی به سمت زمین همسایه داشته باشیم. در این حالت طراحان ویلا سراغ سبک شهری میروند. اکثر ویلاهایی که ساخته می شوند از این نوع سبک اند.

۱۰ پیشنهاد در طراحی ویلا

  1. از محوطه سازی غافل نشوید. زیرا دلیل اینکه افراد در آخر هفته از آپارتمان ها فرار می‌کنند و به باغ و ویلا روی می آورند استفاده از محوطه است.
  2. از آلاچیق حتما در محوطه بیرونی ویلا استفاده کنید. 2 نوع آلاچیق به طور کلی داریم. آلاچیق زمستانی و تابستانی. آلاچیق تابستانی همان آلاچیق معمولی است ولی آلاچیق زمستانی داخل یک فضای شیشه ای قرار گرفته و معمولا توسط آتشکده گرم می شود.
  3. از پاسیو در محوطه ی داخلی ویلای خود بهره بگیرید.
  4. نورپردازی را حتما در طراحی ها لحاظ کنید و از طراح بخواهید نمای شب هم برای ویلا شما طراحی کند.
  5. موقعیت پنجره را را حتما در نظر داشته باشید و به فکر گرمایش و سرمایش ویلا خود باشید. مشهد شهری است که زمستان های سردی دارد.
  6. از یک تیم قوی برای طراحی ویلا خود استفاده کنید. یک طراحی خوب می‌تواند هزینه ها را کاهش دهد و یک طراحی بد و ناقص میتواند باعث افزایش هزینه ها شود.
  7. یک اتاق نگهبانی حتما در نظر بگیرید. اگر قصد استخدام نگهبان ندارید می‌توانید به عنوان انباری یا آشپزخانه در محوطه بیرونی استفاده کنید.
  8. باربیکیو و آبنما اجزای جدایی ناپذیر ویلا هستند. حتما از آنها استفاده کنید.
  9. از گل و گیاهانی استفاده کنید که مطابق اقلیم مشهد یا منطقه مورد نظر باشد. استفاده از آبیاری خودکار در ویلا در شرایطی که نمی‌توانید مرتب به ویلا سر بزنید الزامی است.
  10. کاشتن درختان مرتفع هم باعث می‌شود ویلا بزرگتر نشان داده شود و هم حفاظی است که باعث می‌شود داخل محوطه ویلا به راحتی از بیرون دیده نشود.
طراحی باغ ویلا
طراحی باغ ویلا

قیمت طراحی باغ ویلا در مشهد

قیمت طراحی باغ ویلا به عوامل مختلفی وابسته است. یک طراحی کامل شامل طراحی سایت پلان – طراحی پلان اندازه گذاری تمامی فضاها – طراحی نما – طراحی فضای محوطه – طراحی روف گاردن – استخر و… با تمامی جزئیات و اندازه گذاری است.

عاملی که تاثیر زیادی روی قیمت تمام شده طراحی ویلا دارد تعداد خروجی با جزئیات کامل (اصطلاحا رندر در 3dmax یا نرم افزارهای مشابه) است که طراح ویلا ارائه می‌کند. قطعا طراحی یک ویلا لاکچری با یک باغ معمولی اختلاف هزینه زیادی دارد.

ما در گروه کارکشته پروژه های باغ و ویلا متعددی را طراحی کرده‌ایم و هزینه طراحی آنها بین بازه ۵ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان بوده است. حال حاضر هزینه طراحی ویلا را مترمربعی ۱۵ هزار تومان و نهایتا ۲۰ میلیون تومان است. یعنی با ۲۰ میلیون تومان می‌توان گفت که صفر تا صد ویلا و محوطه طراحی می‌شود. بعضی از کارفرمایان قصد ندارند مثلا طراحی داخلی بنا انجام شود بلکه از ما یا سایت پلان باغ را می‌خواهند یا بخش خاصی از ویلا را می‌خواهند طراحی شود در این حالت حداقل هزینه طراحی ویلا ۵ میلیون تومان می‌شود.

مهندس علی زارع
مهندس علی زارع

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا 1

به این مطلب امتیاز دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *