هزینه هر متر مربع سقف کامپوزیت

,
سقف کامپوزیت
5
(1)

اکنون که در خرداد سال ۱۴۰۳ به سر میبریم طبق برآورد ما هزینه اجرای سقف کامپوزیت در هر متر مربع حدود ۸۰۰ هزارتومان می‌باشد. در ادامه در مورد این قیمت بیشتر توضیح میدهیم تا بتوانید هزینه سقف کامپوزیت را در شهر خودتان به درستی برآورد کنید.

لیست قیمت سقف کامپوزیت

هزینه آهن مصرفی در سقف کامپوزیت

بر اساس بررسی چندین پروژه ساختمانی با اسکلت فلزی و سقف کامپوزیت در مشهد و دیگر شهرها به این نتیجه رسیدیم که وزن آهن مصرفی در تیرهای فرعی سقف کامپوزیت حدودا مترمربعی ۱۰ کیلوگرم می‌باشد. اگر قیمت آهن را کیلویی ۳۰ هزارتومان فرض کنیم هزینه آهن مصرفی در سقف کامپوزیت حدود کیلویی ۳۰۰ هزارتومان می‌شود.

سقف سوم پروژه رضا احمدآباد
اجرای سقف کامپوزیت پروژه رضا احمدآباد در مشهد

دلیل اینکه در اینجا فقط وزن تیرآهن های فرعی را بررسی میکنیم به دلیل است که این تیرآهن ها مخصوص سقف کامپوزیت میباشد ولی تیرآهن های اصلی (کش و پل ها که ستون ها را به هم وصل میکنند) در همه اسکلت های فلزی با هر نوع سقفی (کرومیت – کامپوزیت – عرشه فولادی و حتی طاق ضربی) وجود دارد.

پلان تیرریزی سقف دوم تا ششم پروژه نامجو
پلان تیرریزی سقف کامپوزیت پروژه نامجو

در اسکلت فلزی تیرهای اصلی ستونها را به وصل کرده و تیرهای فرعی نیز تیرهای اصلی را به هم مرتبط میسازند. نوع سقف معمولا بر روی تیر اصلی تاثیر ناچیزی دارد و این تیرهای فرعی است که سقفها را از هم متمایز میکند. مثلا در سقف کامپوزیت فاصله تیرهای فرعی حدود ۱.۵ متر است ولی در سقف عرشه فولادی این فاصله حداقل ۲ متر بوده و در سقف تاق ضربی نیز این فاصله حدود ۱ متر است. تیرهای فرعی در سقف کرومیت نیز تیرچه های کرومیت با فاصله ۶۰ سانت هستند.

پلان تیرریزی پروژه امامت
پلان تیرریزی پروژه امامت در مشهد

هزینه میلگرد مصرفی در سقف کامپوزیت

میلگرد مصرفی در سقف کامپوزیت حدود مترمربعی ۴ کیلوگرم است. این میلگردها از نوع حرارتی بوده و سایز آن میلگرد ۸ به فاصله ۲۰ سانتیمتر است.

سقف کامپوزیت
اجرای سقف کامپوزیت پروژه نماز

هزینه بتن مصرفی در سقف کامپوزیت

ضخامت بتن در سقف کامپوزیت معمولا ۱۰ سانتیمتر درنظر گرفته میشود بنابراین بتن مصرفی در سقف کامپوزیت ۰.۱ مترمکعب در هر متر مربع زیربنا خواهد بود. با فرض قیمت بتن مترمکعبی ۱.۲ میلیون تومان در مشهد هزینه بتن مصرفی در سقف کامپوزیت مترمربعی ۱۲۰ هزارتومان برآورد می‌شود.

قیمت دستمزد جوشکاری سقف کامپوزیت

قیمت جوشکاری اسکلت فلزی در مشهد حدودا کیلویی ۶-۷ هزارتومان می‌باشد. از آنجایی که مصرف آهن در تیرهای فرعی سقف کامپوزیت حدودا ۱۰ کیلوگرم میباشد بنابراین قیمت دستمزد جوشکاری سقف کامپوزیت را میتوان مترمربعی ۶۰-۷۰ هزارتومان درنظر گرفت.

قیمت قالب بندی سقف کامپوزیت

قیمت قالب بندی سقف کامپوزیت به همراه آرماتوربندی و بتن ریزی آن حدود مترمربعی ۶۰ هزارتومان در مشهد می‌باشد.

سقف کامپوزیت و دیواربرشی بتنی
اجرای سقف کامپوزیت و دیواربرشی بتنی در پروژه نماز

سایر هزینه ها

هزینه جرثقیل – پمپ بتن – سیم جوش – سیم مفتول و …. را مترمربعی حدود 120هزارتومان درنظر میگیریم که البته خیلی دقیق نیست چون این هزینه بستگی ب متراژ زیربنا هر ساختمان دارد. این هزینه برای پروژه های بزرگتر به ازای هر مترمربع کمتر از پروژه های کوچک به دست می آید.

هزینه سقف کامپوزیت
در هر مترمربع زیربنا
300 هزارتومانهزینه آهن آلات
120 هزارتومانهزینه میلگرد
120 هزارتومانخرید بتن
70 هزار تومانهزینه جوشکاری
70 هزار توماندستمزد قالب بندی و آرماتوربندی سقف کامپوزیت
120 هزار تومانسایر هزینه ها
800 هزارتومانمجموع
هزینه اجرای سقف کامپوزیت
مهندس علی زارع
مهندس علی زارع

این مطلب چقدر مفید بود؟

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا 1

به این مطلب امتیاز دهید.

2 پاسخ
  1. مرتضی
    مرتضی گفته:

    بسیار عالی مهندس عزیز فقط هزینه اهن چون با ایتم اسکلت پرداخت میشه در ساختار شکست پروژه باید از هزینه سقف کم بشه و در ایتم اسکلت لحاظ بشه

    پاسخ
    • علی زارع
      علی زارع گفته:

      سلام ممنون از لطف شما
      هزینه آهن تیرهای فرعی فقط درنظر گرفتیم که مختص سقف کامپوزیت هست چون بعدا میخوایم این مبلغ با هزینه دیگر سقف ها مقایسه کنیم.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *